Circuit design

M

Monady

Guest
Ik wil enkele schakelingen ontwerpen zoals comparator, Sample and Hold, ...maar ik zocht al mijn boeken, alle papieren en zelfs sommige thesis toch kon ik geen enkel ding over circuit sizing (Mosfetes). in alle boeken slechts schematische van sommige circuit aangeboden zonder enige instructie voor het ontwerpen en Mos sortering.
Gelieve in te voeren me enkele nuttige referenties voor comparator of S / H ontwerp.

Er is geen one size fits all voor de dimensionering MOSFETS.Dat is waarom u over het algemeen gewoon FETs getoond zonder de grootte.De grootte zal afhangen van wat uw circuit moet doen en het proces waarop u ontwerpen.

Sizing zal afhangen van verschillende dingen zoals offset, snelheid en winnen van uw route.Als je een hoge snelheid comparator en niet schelen compenseert u ontwerpen met kortere kanaal en kortere lengtes breedtes.Als u een laag compenseren comparator u apparaten met een langere lengtes.Dus het hangt af van wat u nodig hebt uw circuit te doen om te bepalen hoe u maat apparaten.

Ook de manier waarop je maat apparaten voor een proces kan heel anders zijn wanneer u een ander proces.Je hebt het proces te lezen handleiding, die over het algemeen ook dingen zoals mismatch gegevens.U bent niet van plan te vinden alle papieren die zeggen dat dit de omvang van het apparaat werkt 100% van de tijd op elk proces.Sizing is een groot deel van het ontwerp en neemt het werk voor de waarden voor maximale prestaties te optimaliseren.

Bedankt voor uw antwoord, ik weet dat dimensionering van transistors, hangt af van proces en een aantal dingen zoals offset, snelheid, resolutie.Maar slechts in een boek zag ik een formule voor het ontwerpen van een comparator dat hangt af van spped, resolutie (in: CMOS Analog Circuit Design, Phillip E. Allen), maar helaas slechts twee fase Comparators zijn beschreven in dit boek (met formules die afhankelijk zijn van proces).
Ik wil een comprator met deze spec:
Gain = 1800, Resolutie: 1mV, Propagation Delay <0.4nS, Vdd = 1.8V, ICMR = 0-1V, Tech: 0.18um
echt ik vermengd, hoe kan ik het gebruik van deze spec voor comparator ontwerp?.

gezegd de juiste maat voor klink sectie meestal minimummaat.ook indien mogelijk de grootte van de andere afdelingen zijn minimum gereduceerd parasitaire cap.
over Propagation Delay: Wil je zeggen dat je een circuit met 2.5GHz snelheid?

we kunnen niet selecteren minimummaten voor klink onderdelen, bijvoorbeeld als we gebruik van twee fase comparator we moeten ontwerpen volgens de formules voor het bereiken van de specifieke krijgen, de snelheid, (vermeld in: CMOS Analog Circuit Design.2e.by PEAllen ).
nu is het een vraag die, hoe we het kunnen gebruiken van de gewenste spec (resolutie, offset, ..) voor comparator ontwerp?
niet voor 2.5GHz.for 1GHz (S / H werkt met deze freq. in Flash ADC):
Ts = 1ns → PulseWidth = 0.5ns → tp <0.5ns → tp (max) = 0.4ns.

Er zijn geen duidelijke synthese methoden in de meeste van analoge modellen.Alleen in filters hebben we strenge algoritmen en transformaties.De rest is computer aided design --- simulaties, correcties en zo verder ...

We kunnen proberen om u enkele formules beschrijven enkele eenvoudige schakelingen, maar rekening houdend met alle problemen en de complexiteit van de moderne processen ...We hebben een computer simulatie alleen als de meest strenge methodologie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back