A
auspici
Guest
Momenteel
doe ik een aantal chronograaf project,
Ik wil graag voor het berekenen van de snelheid van de kogel ithin enige afstand tussen twee fotodiode sensoren, gebruik ik een 8051 van de timer-modus, om opsommingsteken tijd reizen uit de eerste sensor en op de tweede plaats, na dat ik gewoon gebruik snelheid berekenen om de snelheid van de kogel,
i gepland dat deze chronograaf zal kunnen berekenen snelheid tussen 90 - 1000 fps (feet per seconde).Ik gebruik 12Mhz kristallen oscillatoren zodat 1 cyclus machine is gelijk aan 1ľs, zo laat zegt voor het slechtste geval, de maximale tijd voor de timer overflow is
TH * TL * een cyclus machine tijd = 255 * 255 * 1ľs = 65025 Ls
ik het bereik tussen twee sensoren zijn ongeveer 0,5 meter (15,24 cm)
Vervolgens bereken ik 90 fps, dus het duurt ongeveer 5555,56 Ls
voor 1000 beelden per seconde, duurt het 500 Ls
dus dat zal ik nooit een timer overflow probleem, maar
ik zou graag willen weten wat de vraag:
1.how te schrijven codes op AT89S51 voor arimethic wiskunde operatie in assembleertaal of misschien BASIC taal (i
don't begrijpen taal C), zoals vermenigvuldigen of te delen operatie?
2.is er een suggestie voor dit project, adviezen, links, commentaar is welkom, thx
doe ik een aantal chronograaf project,
Ik wil graag voor het berekenen van de snelheid van de kogel ithin enige afstand tussen twee fotodiode sensoren, gebruik ik een 8051 van de timer-modus, om opsommingsteken tijd reizen uit de eerste sensor en op de tweede plaats, na dat ik gewoon gebruik snelheid berekenen om de snelheid van de kogel,
i gepland dat deze chronograaf zal kunnen berekenen snelheid tussen 90 - 1000 fps (feet per seconde).Ik gebruik 12Mhz kristallen oscillatoren zodat 1 cyclus machine is gelijk aan 1ľs, zo laat zegt voor het slechtste geval, de maximale tijd voor de timer overflow is
TH * TL * een cyclus machine tijd = 255 * 255 * 1ľs = 65025 Ls
ik het bereik tussen twee sensoren zijn ongeveer 0,5 meter (15,24 cm)
Vervolgens bereken ik 90 fps, dus het duurt ongeveer 5555,56 Ls
voor 1000 beelden per seconde, duurt het 500 Ls
dus dat zal ik nooit een timer overflow probleem, maar
ik zou graag willen weten wat de vraag:
1.how te schrijven codes op AT89S51 voor arimethic wiskunde operatie in assembleertaal of misschien BASIC taal (i
don't begrijpen taal C), zoals vermenigvuldigen of te delen operatie?
2.is er een suggestie voor dit project, adviezen, links, commentaar is welkom, thx