Chip inductor simulatie met behulp van ADS mometum?

M

mitgrace

Guest
Alle Deaar:
Weet iemand hoe ADS impuls simulatie te gebruiken om de chip inductor?
Het ontwerp stroom, Thanks

Als u uw lay-out in cadans omgeving, dan kunt u uw lay-out kunt exporteren naar gdsII formaat en importeren in Momentum.je moet invoeren in dynamiek uw technologie parameters (aantal metalen, metaal en oxide dikte, de ondergrond geleidbaarheid enz.) in "Substraat" optie Create.afhankelijk van het type van je spoel (differentieel, single-ended) moet je aan de havens hechten aan de uiteinden van de spoel en maken s-parameter simulaties (ook 0 Hz).de simulatie duur hangt af van het aantal van de metalen lagen (meer lagen -> langere simulatie).van de S-parameters die u kunt genereren een model of direct gebruik maken van de S-parameters in je circuit.
Last edited by Estradasphere op 18 juli 2006 22:23, edited in totaal 1 keer

Voor het genereren van een hoop gegooid component circuit model uit de S-parameter gegevens, is er een instrument genaamd ADS "SPICE Model Generator".Zoek dat gereedschap, en de menu's vormen in het hulpprogramma zijn spreekt voor zich.Een eenvoudig PI-model is waarschijnlijk wat je zou willen eerst proberen.

Hier is een handige website om een eerste raming van de gerealiseerde inductie van een spiraal vlakke inductor te geven: http://smirc.stanford.edu/spiralCalc.html

Ik gebruik de vergelijkingen van de referentie gegeven voor deze calculator om mij een snelle indicatie van de benodigde grootte van mijn spoelen.

Geachte Estradasphere:

Als onze inductor is um metaal 8 vervolgens n-Nou, ik moet nog de andere laag creat
zoals m7 ~ m1 en via7 ~ contact.Van de ADS monemtum, ik geen enkel document over.Heeft u een voorbeeld, een soortgelijk daadwerkelijk stroom over IC design.Met vriendelijke groet, Mitchell

Zie de telefoon die u hebt geïnstalleerd ADS en vinden doc \ pdf \ mom.pdf.Het vertelt iets.

Als u gebruik maakt bijvoorbeeld alleen metaal 8 dan hoeft u niet naar de rest van uw metalen lagen invoeren (metaal 1, 2, enz.).maar ik denk, moet u ten minste een extra metaallaag naast metaal 8, zoals metaal 7, uw tweede poort verbinding te maken met het circuit.Ten slotte moet je de juiste afstand invoeren van de metaallaag naar het substraat (SiO2, oxide).

hoop dat dit helpt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back