CFL filckering wanneer uitgeschakeld

A

amir81

Guest
hi all recent veranderde ik mijn oude lamp door een nieuwe CFL (compacte fluorescerende lamp). maar er is een probleem, als ik uitgeschakeld de lamp, het begint te flikkeren met een tijdsconstante van ongeveer 2s. Ik zocht naar de reden en ik vond dit probleem. het veroorzaakt door een kleine neon-indicator binnen de schakelaar. het gebruikt met een grote weerstand (100 ~ 150k) en hebben een zeer kleine stroom. vanwege de grote condensator in ingangstrap van CFL ballast, kan het beginnen met de lamp, maar kan niet zet hem aan. dus het flikkert aan en uit. ik weet (en onderzoek het), dat als ik de neon-indicator van het probleem zou oplossen. maar hoe CFL gebruik met dit soort schakelaars? ik denk (en ik ben niet zeker) een PTC parallel met de lamp kan het probleem oplossen. elke suggestie? bedankt (ik wil niet om de cfl productie te veranderen, dus vraag me niet om ze te veranderen met andere types)

hi ja. Ik weet dat het werkt, maar dit is geen verstandige oplossing. Ik wil het probleem op te lossen.

Hoe kun je het probleem oplossen als het neon lampje dat het probleem veroorzaakt werd gebruikt met een zeer hoge stroom gloeilampen en nu heb je een lage stroom compacte fluorescerende lamp? Misschien kunt u een timer circuit om de compacte fluorescerende lamp kort als het is uitgeschakeld?

Hai Amir 81, Allereerst moet je kijken welke mogelijkheden u gaat door de schakelaar? De fase of de neutrale? Ik denk dat diep in uw circuit, is de lamphouder direct verbonden met de fase en de neutrale wordt gerouteerd via de switch. Dit creëert meestal soortgelijk probleem. Hoop dat het helpt. Goodluck.

hi pranam77 nee. de schakelaar is aangesloten op fase. de neon-indicator heeft ongeveer 1 ~ 3mA, maar deze (AC) stroom is genoeg voor het opladen van de condensator en start de ballast. wat denkt u over het gebruik van een PTC?

Hi, ik denk dat zelfs een 330k, 1 / 2 w weerstand verbonden over de bol moet voor u werken. Een neon druppels een aantal vaste spanning over het na het bakken, zodat alleen de weerstand verdeeld balans spanning alleen maar zal verschijnen over de bol. Regards, [url = http://bharathyeju.blogspot.com] Laktronics [/url]

hi laktronics de weerstand voor de huidige beperking van de neon-indicator is ongeveer 100 ~ 150k. het, hooguit, wastafels ongeveer 20mA. deze "lekstroom" oorzaken van dit probleem. Ik weet niet wat is de ingangsimpedantie van de CFL. als het is veel lager dan 330k, werkt het niet. In feite heb ik het getest met een 100K weerstand (i zet het in parallel met de CFL), maar het kon geen oplossing voor het probleem. lagere weerstanden zal meer stroom zinken in over de stand van swith, dus ze moeten hoog wattage worden. Dus ik denk dat zetten een weerstand parallel met CFL kan niet het probleem op te lossen. bedankt

Hai Amir81, Just nieuwe kabels in het setup, zodat de indicator en de CFL komt na de schakelaar en dus schakelen van de fase naar de indicator en de CFL samen. Wanneer neutraal is verbonden met elkaar gemeen en fase is alleen beschikbaar na het inschakelen, dan is probleem kan worden opgelost. Succes

Hoi Amir, ik ben het, als je getest met 100k, er is geen zin om te proberen 330K. Ik stelde voor 330K vanuit het wattage punt. Hebt u een verbinding maakt 100k na de schakelaar en neutraal? Je hebt een 1W weerstand in dit geval. Met 100k is aangesloten, zou spanning over de lamp minder dan de helft van de netspanning wanneer schakelaar uit staat, zonder rekening te houden druppel in de Neon en ik zou verwachten dat de CFL niet te knipperen. Regards, [url = http://bharathyeju.blogspot.com] Laktronics [/url]

hi pranam77 (1) schakelaars moeten plaatsvinden in fase (warm) lijn, weet je als gevolg van de gevaren van deze plaatsing. (2) Als ik dat doe, zal het niet oplossen. want het loop al bestaan. de huidige passeren door de lus (KVL). dus dit is niet de oplossing thanks [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 23 minuten: [/color] [/size] hi laktronics het probleem geen betrekking heeft op spanning. Het is te wijten aan kleine stroom door indicator. welk onderdeel heeft de huidige drempel? en heeft twee terminal en plaats in parallel met de lamp. het niet toestaan dat de stromen groter zijn dan de drempel te passeren doorheen. en laat stromen onder de drempel doorgeven aan. weet u dit magische component? bedankt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back