Cell-Phone: Hoe is de externe antenne aangesloten op LNA?

H

harkonnen

Guest
Hoi,

Sommige cell-phones (N0kia bijvoorbeeld) hebben een aansluiting op de achterkant van de mobiele telefoon die kan worden gebruikt voor een externe antenne in een auto bijvoorbeeld.

Maar ik vraag mij af, hoe is de RF afgeleid uit de Power-AMP/LNA aan op de connector?Als u een 50OHM lijn aan op de connector, uw interne antenne is nog steeds aangesloten.En externe en interne antenne worden vervolgens parallel en dus niet 50OHM.

Ik kan me niet voorstellen dat ze gebruik maken van een SOI-silicium of PHEMT switch binnen omdat dat moet extra boord ruimte en is duur.

Dus, hoe kunnen ze overeenkomen met de antennes met de externe een aangesloten en losgekoppeld zonder aanzienlijke verliezen?

Zoals ik weet, de connector is ook een test-poort, en is vastgesteld op een niveau tussen de PA en de interne antenna.So ze in serie,
en niet parallel.

Ik controleerde de verbinding in het schema voor een Nokia 6150.Er is een mechanische schakelaar in de telefoon om te schakelen tussen interne en externe antenne.Wanneer je de externe antenne stekker in het stopcontact activeer je de schakelaar.U wordt niet geactiveerd de schakelaar alleen door het aansluiten van een weerstand.Je moet in een stekker die overeenkomt met de aansluiting voor het activeren van de schakelaar.Als je in een weerstand whithout activeren van de schakelaar, de interne antenne niet zal worden losgekoppeld en de weerstand en de interne antenne worden aangesloten parallel.

ME,

Na een soort van mechanische schakelaar lijkt zinvol.
Dus, als ik de stekker in een connector dan een soort hefboom schakelaars van interne naar externe antenne?Of is het gewoon een elektronisch gecontroleerde relais?
Wat bedoel je door een weerstand in het stopcontact?

Waar vind ik de schema's voor de Nokia 6150?

Bedankt!

U kunt de handleiding als u klikt op de "Handleiding" link in de rechterbovenhoek van dit forum.
De schakelaar is mechanisch geactiveerd wanneer je de stekker
inch Er is geen soort van relais maar pure mechanis whitout elke vorm van elektronica.

Op de mobiele telefoons die ik
heb gezien, zijn een mechanische enkele stokken, dubbel gooien switch die deel uitmaakt van de antenne-aansluiting.Het schakelt wanneer u de stekker in de externe antenne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back