CCS en Hi (at) Tech

L

luben111

Guest
Hallo,

Ik werk van lange tijd met Hi (at) Tech compiler voor PIC en ik geloofde dat het in de buurt van perfectie.Helaas zag ik met mijn ogen hoe een project dat past in PIC12C509, was niet in staat te gebeuren in Hi (at) tech - de beste appraoch brengt ~ 100 bytes ROM geheugen groter dan gemaakt met CCS-project.En er is bijna geen een gratis plaats in de ROM, dus elke byte is belangrijk voor mij.

Kunt u uw ervaringen delen - die compiler maakt de beste code - Hi (at) Tech, IA (at) R of CCS?Ik heb het over 12C509 chip - misschien voor andere chips Hi (at) Tech kan het beste een ...

groeten
Luben

Als elke byte is belangrijk en je pic hebben kleine ROM / RAM ruimte, ik denk assembler is beter.

Misschien was ik niet erg deteailed:

Ik moest remake van een project gedaan op CCS, dat past in 12C509 (20 bytes ROM gratis).

HiTech geproduceerd ~ 120 bytes ROM grotere code.

Ik zag de assembler listing code van de CCS-project - echt geen zin om alles op assembler te schrijven, want het ziet er perfect.

Maar hetzelfde is met HiTech - zoek de aanbieding die je niet ziet geen verkeerde of unoptimized plaatsen.

CCS optimaliseert de een of andere manier meer dan HiTech ....

Ik ben verbaasd te horen.Ik had een project gedaan met CCS op 16c74 en het was rond 3600 woorden.Ik geport op hi-tech en het was ca. 300 woorden minder.
Weet je zeker dat je compileren met alle optimalisaties aan?

Hallo,

Ik weet wat je bedoelt - ik heb vele, vele projecten met HiTech en ik heb altijd geloofd dat ze perfect zijn.

In dit geval heb ik tot 2-3 rijen C-code toe te voegen aan een project klaar.Het project is gemaakt op CCS en heeft slechts 20 bytes ROM gratis.Ik praat met de mensen en beloofde hen dat bij de verhuizing naar Hitch Ik verwacht compressie ten minste 30-50 bytes.

Ik moet nu bekennen dat Hitch niet meer optimesed code voor 12C509 genereren - de beste approcimation is ~ 100 bytes meer dan de code van CCS!Natuurlijk ben ik blijven spelen met banken en variabele en "fastcall" ...Het probleem is dat CCS genereert deze code met de standaard instellingen.

Ik heb het over de laatste CCS compiler en de nieuwste HiTech een.

groeten
Luben

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back