Cascode huidige spiegel van BJT

Z

zahrein

Guest
Voor MOS-transistor, heb ik bekend dat de huidige cascode spiegel een hogere output weerstand zal maken en daarom zal het kanaal lengte modulatie-effect dicrease.De formule is: Rd = 1 / λId

Ik heb begrepen dat, wanneer we de huidige spiegel in cascode zal de output verhogen weerstand (Rd) en daarom zal dicrease het kanaal lengte modulatie-effect (λ).En we kunnen thererefore aa constante stroom te krijgen.Hoe zit het BJT,?Ik weet dat door cascode huidige spiegel, zal het verhogen van de output weerstand.Wat is de belangrijkste factor die een toename van de output weerstand?

Is het de Ic of iets anders.Bedankt.

Ik stel u controleren op dit boek Analyse en ontwerp van analoge IC door Gray Hurst Lewis Meyer

U kunt de formules, maar hier is een intuïtieve uitleg.Laten we de transistor aan de onderkant van de cascode transistor 1, en dat op de top - transistor 2.Als u een eenvoudige lopende spiegel (een transistor only) - zowel in de CMOS-en BJT - de spanning aan de uitgang van de terminal van de spiegel (drain of collector) kan variëren afhankelijk van de lading.Dit zoals u weet oorzaken kanaal lengte modulatie of base-breedte modulatie (het Early-effect).De modulatie veroorzaakt variatie in de huidige - ja, je hebt een variatie in de spanning die variatie in de huidige, die in feite een karakteristieke van een weerstand - Ro van de transistor.Als je de afvoer of de emitter spanning meer constant kan maken, heb je minder modulatie en dus van de huidige gegenereerd door de transistor blijft constant.Nu, in de cascode configuratie transistor 2 fungeert als een bron of emitter volger voor de afvoer / verzamelaar van transistor 1 (transistor 1 is de belasting voor deze aanhanger).Als we de poort / basis van transistor 2 verbinding te maken met een relatief constante spanning zullen we ook van kracht zijn sourse / emitter te worden constant goed.En transistor 1 ziet slechts een kleine spanning variaties op haar drain / verzamelaar, dus minder modulatie van de huidige namelijk de constante stroom opgewekt door transistor 1 gaat rechtstreeks naar transistor 2 en de uitgang.Als de uitgangsspanning varieert, die verschillen gaan als een variatie in de Vds / Vce van transistor 2, maar de huidige constant blijft.Zoek in de gootsteen / verzamelaar van transistor 2 Dit is gelijk aan een zeer grote uitgangsimpedantie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back