Cascading biquad filter-berekening van de effectieve frequentie

A

aibrahim

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben het ontwerpen van een vierde orde filter door het ontwerpen van 2 biquad filters in cascade.kan iemand mij vertellen hoe ik kan berekenen van de daadwerkelijke frequentieband advies van het filter en ook de effectieve kwaliteitsfactor Q op basis van advies, Q biquad van elke sectie.
Als er een PDF beschrijven deze verschijnselen zal dit een grote hulp.

Met vriendelijke groet,

aibrahim wrote:

Hallo allemaal,Ik ben het ontwerpen van een vierde orde filter door het ontwerpen van 2 biquad filters in cascade.
kan iemand mij vertellen hoe ik kan berekenen van de daadwerkelijke frequentieband advies van het filter en ook de effectieve kwaliteitsfactor Q op basis van advies, Q biquad van elke sectie.

Als er een PDF beschrijven deze verschijnselen zal dit een grote hulp.

Met vriendelijke groet,

aibrahim,
U kunt de berekening van de effectieve bandbreedte van een aantal cascade delen door het volgende te doen:
Maak de vervanging s = jw in de overdracht functie voor elke sectie van de frequentie domein antwoord krijgt.
.
Vermenigvuldig de frequentie domein antwoorden te krijgen van de totale frequentie respons.
.
Bereken de frequenciesy waarop de genormaliseerde winst = 1 / (sqrt (2)).Het verschil tussen de twee frequenties is de bandbreedte (BW).
.
Laat f0 = de frequentie waarmee de (genormaliseerde) winst = 1.
.
Q = BW/f0.
.
Groeten,
Kral

Aibrahim,

de procedure zoals hierboven voorgesteld door KRAL is in het algemeen niet van toepassing; kan OK worden voor een of enkele zeer specifieke gevallen.Toegevoegd na 19 minuten:and to set it equal to 1/sqrt(2) in order to get the 3-dB-frequency ???

Kral, heb je echt aanbevelen om de omvang van een 4e orde functie
te berekenen en om het gelijk aan 1/sqrt (2) om te krijgen de 3-dB-frequentie??
Heeft u al iets dergelijks gedaan?Ik kan het niet geloven.

LVW heeft een punt.Het helpt om een soort van wiskunde pakket hebben met een oplosser, zoals Mathcad.Als u kunt regelen voor een benaderende oplossing, kunt u de plot van de functie in een spreadsheet, en grafisch oplossen.
groeten,
Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back