Cascade NF met de MWO met behulp van s-parameter files

E

enrico

Guest
Hallo allemaal, Elke keer als ik probeer het ruisgetal plot van een cascade met behulp van standaard s-parameters files met versterkers en filters in tussen krijg ik een waarschuwing in de magnetron kantoor (of vergelijkbaar zoals Genesys) te zeggen dat bijvoorbeeld de filters niet bevat ruis parameters, dus daarom het toestel zal worden behandeld als geruisloos. Omdat de filters zijn passieve apparaten, zodat het ruisgetal is het hun eigen insertion loss ik niet kan begrijpen hoe dit probleem contour. Stel dat ik heb een cascade van twee amplfiers met hun volledige en respectievelijke s-parameters bestanden met gegevens over geluidsemissie en een filter ertussen. Het filter is ook gemodelleerd met behulp van hun respectieve s-parameter bestand, maar geen data bevat. Sinds de het ruisgetal van de filter wordt opgedragen door zijn eigen insertion loss, hoe dit probleem kan worden opgelost? (In geval wil ik de ruisgetal van de gehele keten met inbegrip van het filter plot). Het moet een manier hoe het te vertellen aan de simulator, in bijvoorbeeld magnetron functie sinds de S21 (of S12) plot vertegenwoordigt haar eigen ruisgetal worden. Alle ideeën zijn van harte welkom!

Hi, Als ik je goed begrijp heb je Sparameters van de elke versterker. Maar de vraag is het hetzelfde s parameters zijn onder meer geluid parameters, wat ik bedoel is dat u niet hoeft alleen S11, S22, S21, S12 ook K, gamma min enz. Ik bevestigd sparameters bijvoorbeeld met geluid, een kijkje nemen! David

Een systeem Simulator hoeft alleen maar de insertie verlies voor het berekenen van de NF, maar een lineaire Circuit Simulator behoeften van parameters als: Rn (equivalente geluidsniveau weerstand) en Fmin (minimum ruisgetal, wat in uw geval is de insertion loss)

Hy Jongens, Hartelijk dank voor de antwoorden. Ja, dat klopt. De s-parameters uit de versterkers bevat ook geluid parameters zoals u vermeld, maar het filter niet. In dit geval, de gegevens die je krijgt met een filter leverancier doet alleen bevat de volledige s-parameters (S11, S12, S21 en S22), maar geen geluid bevat data. Zo niet, dus hoe kan het mogelijk om het totale ruisgetal van de lineaire apparaten samen plot? Dus van wat ik gelezen heb is het niet mogelijk omdat we behoefte aan aanvullende gegevens, zoals lawaai voor de filter (s) waarschijnlijk te wijten aan mismatches tussen de elementen. Toch, als ik kan zien vanuit je vorige opmerkingen van de Fmin kon worden afgeleid uit het filter insertion loss, dat is ok en ik kan dit toevoegen aan de s-par matrix. Hoe zit het met Rn (Equivalent Noise Resistance)? Geen inputs zijn welkom van uw kant. In ieder geval hartelijk dank voor uw vorige commentaar.

Ruisgetal van filter is de insertion loss zo totaal ruisgetal kan berekend worden door het toevoegen van de insertion loss van het filter en de versterker ruisgetal.

Laten we 'zeggen dat u zijn band zoals hij volgt: AMP1 - Filter - AMP2 Doe alle elk van toen afzonderlijke schema en controleer NF (voor de AMP je nodig hebt geluid parameters, zoals we spraken eerder, met betrekking tot het filter dat u niet nodig hebt niets behalve de IL want als je nog IL = G = NF in passieve elementen) Dan na ziet u NF van elke AMP cascade alle drie van hen en ... David

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back