Carnage

T

techie

Guest
Kan iemand uitleggen wat er gebeurd met dit circuit.Het is een RS-485-hub aangesloten op een enkele RS-485-eenheden op haar 5 poorten.De meeste van de aangesloten schakelingen werden ook beschadigd.Alle circuits waren opertaing op 12V en geen van de 12V transformatoren werden beschadigd.

Bedankt voor alle antwoorden

Mijn gok is, hetzij bliksem of drijvende grond met bijbehorende verschillende mogelijkheden.
Wat is aangesloten op de 485 netwerk?
Hoe is de macht die aan de verschillende knooppunten?
Hoe is het signaal de grond aangesloten op PE?

Groeten

Bedankt voor uw inbreng, solvarg.
Deze hub wordt aangesloten op een poort, een geïsoleerde 232to485 converter en vervolgens naar een PC.Een twee van zijn havens (laatste twee zijn niet gebruikt), zijn ongeveer 10 per data acquisitie kaarten aangesloten.Ze hebben elk hun eigen 12v voedingen (transformator gebaseerd).De gegevens acquisision kaarten hebben een aantal sensoren die verbonden zijn aan hen.De verbinding met deze kaarten is gemaakt met behulp van 3 draden, 2 voor RS-485 en 1 voor de grond (of vaak).
Het signaal grond is verbonden met de aarde op elk data-acquisitie kaart.

De installatie werkte goed voor bijna een jaar toen plotseling dit gebeurde.Voor herstel van alle schade, wil ik de oorzaak dus weet dat dit niet opnieuw gebeurt.

de afstand is nauwelijks een paar meter tussen de knooppunten.De totale afstand van begin tot eind is waarschijnlijk 30 tot 50 meter.Alle knooppunten zijn in een grote fabriekshal.

Solgvarg, Uw wijzend naar verbinding ringen sommige klokken PE.Kunt u enig licht werpen op.Is het mogelijk dat misschien de gronden van twee nodes zijn op een verschillende potentiële grotendeels veroorzaakt een enorme stroom aan een grondige de data lijnen stroom.

Ik denk dat het een verlichting uit de voeding.Op de foto die u vernietigen alle halfgeleiders, dus alleen als een zeer hoge stroom is afkomstig van de stroomvoorziening zal vernietigen op deze manier.

Onthoud altijd de bescherming van uw circuits van verlichting, als je veel gebruik van lange draden.

Ik betwijfel of een dergelijk optreden van Lightning.Geen onweer of een dergelijk fenomeen was er op de dag het gebeurde.

Aanvankelijk

Ik denk om te kijken naar electrolitic capactior.

als dit shorts uit (Electrolite uitdrogen, lekkende enz. ..)

Ik heb geen schema, dus ik kan alleen maar raden.

indien condensator shorts, dan is de 3 aansluiting regelgever is nu groot probleem.

Ik denk regulator nu onklaar en haalde verschillende platte verpakkingen.

Ik denk dat kortsluiting is het probleem van de uitgebrande weerstanden (zwaar 'ge) is verklikker ondertekenen.
Het is mijn ervaring reguarding probleemoplossing en reparatie circuits.

Het spijt me als ik niet meer kan helpen, maar blij om mijn gedachten te bieden.
WA

Als het mogelijk van een snelle piek spanning shot ?????

Is normaal in hoogspanningslijnen te pieken van 3000V hebben met 10 uSecs tot 100uSecs van de duur, als je niet beschermen tegen zijn, wordt u in de problemen.

Transformers, helemaal niet zal beschadigen, maar semicondutors, gestorven ...

Het vermogen is van een 12V-adapter.Hier het circuit is prima.De ingang heeft een 1N4007 diode die niet is beschadigd.Dan is er een dop 1000uF/25 die nog OK is.Dan is de 7805 die damged.Alle IC's zijn op 5V en ook barsten.

Ik stel voor, altijd de bescherming van de input aan de macht lijn met PTC, Varistors, en gas-of keramische lozers naar de aarde.

Als je het gebruikt, zal slechts zeer grote elektrostatica lozingen beïnvloeden.

Hoi,

Het is zeker een hoge spanning van een soort.
Ik denk dat het kwam door de transformator als een zeer
hoge golf.

Bye de weg, alle andere problemen met elektronische
uitrusting arround???

Dag.

Geen schade aan andere elektronische apparatuur rond was opgevallen.Zelfs een zeer hoge piek op hoogspanningslijnen kan niet blast de IC's.Het moest ergens komen uit de data lijnen.

techie

Quote:

Het vermogen is van een 12V-adapter.
Hier het circuit is prima.
De ingang heeft een 1N4007 diode die niet is beschadigd.
Dan is er een dop 1000uF/25 die nog OK is.
Dan is de 7805 die damged.
Alle IC's zijn op 5V en ook barsten.

Hoi,

Je ziet zelfs als alle dc bij de ingang van de regualator aanwezig was
at it's output zal niet maken deze puinhoop!

Ook kan niet worden uit de data kabels aangesloten op de eenheid.

Ik heb slechte situaties als deze als gevolg van stijgingen, en transformatoren
were ok.

Dag.

de 2 kleine keramiek 33pF die zijn met de Xtal van de oscillator.De keramiek op 5v ....wacht ik zal opnieuw controleren ze morgen ....vreemd kijken ze onbeschadigd.Ze worden 50V cijfer dus misschien de stijging minder dan dat.

Hoi,

U ziet deze niet kan blazen, omdat ze niet zijn aangesloten op de stroomvoorziening.

Maar elke halfgeleider component aangesloten op de stroomvoorziening is weg!

Dag.

de keramische rechtstreeks verband tussen 5V en GND.Waarom cant ze blazen

Is er een manier dat de voedingsspanning zoals gezien door de halfgeleiders omgekeerde polariteit?

Je ziet Ik zei halfgeleiders delen van het aanbod hebben geblazen.
Halfgeleiders zijn zeer gevoelige apparatuur, onthoud dat
kunt opblazen een CMOS IC en niet een condensator of weerstand.
Vergeet ook niet dat kleine condensatoren in de Picofarad of micro -
farad bereik hebben een hoge impedantie op een toename tthat is erg snel,
dus ze gaan heel weinig stroom throu hen, en zij niet
slag, terwijl de halfgeleiders behouden hun lage weerstand en
kan niet veranderen als een condensator of spoel.

Hope you got it!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back