Capacitor netwerk simulatie

B

buenos

Guest
hoi.

is er een gratis programma, wat ik kon gebruiken om een condensator netwerk simuleren?
Selectie van verschillende condensatoren (gemengd keramiek en tantalium), meerdere hoeveelheden, verschillende waarden samen ...
Ik zou graag het resultaat impedantie over frequentie simuleren, voor ontkoppeling netwerk ontwerp voor digitale systemen.

Ik vond deze, maar niet goed:
switcher cad: doesnt hebben condensatoren minder dan de helft uF
programma's van cap.manufacturers: deze tonen de respons van 1 condensator per keer.
Kemet Spice: kan niet mengen met keramische tantalium in hetzelfde diagram
Cadence Allegro PCB-PI: niet gratis ($ 26k)

oh, nu zie ik, dat de KEMET specerij heeft alle benodigde dingen.maar i dont begrijpt sommige dingen:

Er zijn zeer hoge impedantie pieken bij alle verschillende condensatoren resonantiefrequenties.Als ik simuleren met Allegro PCB-PI, dan deze grote pieken zijn er niet.waarom?

Ik kan opgeven extra serie-inductie.maar toen ik het gebruik van meerdere nummers van hetzelfde type condensator, dan is de extra L is separatelly toegevoegd voor elk, of een keer om allemaal samen?

hoe te bepalen montage inductantie precies?Ik weet wat het hangt ervan af maar hoe de exacte waarde te krijgen?
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back