Calling functies in Interrupts

M

movie_freak

Guest
Hi all,

Hoe veilig is het om te bellen naar een functie binnen het onderbreken?Ik heb een gebeurtenis die behoeften te lopen zodra wordt herkend.Het wordt erkend in de interrupt.

Nu, als ik tenuitvoerleggingsstaat ergens in de main (), de programma-uitvoering zal erkennen dat het evenement in het onderbreken maar alleen uitvoeren wanneer hij krijgt zijn kans in de Main.

Aangezien dit geval dient te worden verwerkt zodra het wordt herkend en het is de hoogste prioriteit evenement dat ik wil proces, kunnen we noemen het in de Interrupt zelf (en ontoegankelijk verder onderbreekt tijdens de uitvoering van deze functie te stoppen met geneste interrupts ), of is er een andere methode?Opmerking: Dit evenement moet worden verwerkt in real-time met een snelle respons.Ik ben niet met een RTOS
is het slechts een Atmega gebaseerd project.

Many thanks,
Surya

movie_freak schreef:

Hi all,Hoe veilig is het om te bellen naar een functie binnen het onderbreken?Ik heb een gebeurtenis die behoeften te lopen zodra wordt herkend.
Het wordt erkend in de interrupt.Nu, als ik tenuitvoerleggingsstaat ergens in de main (), de programma-uitvoering zal erkennen dat het evenement in het onderbreken maar alleen uitvoeren wanneer hij krijgt zijn kans in de Main.Aangezien dit geval dient te worden verwerkt zodra het wordt herkend en het is de hoogste prioriteit evenement dat ik wil proces, kunnen we noemen het in de Interrupt zelf (en ontoegankelijk verder onderbreekt tijdens de uitvoering van deze functie te stoppen met geneste interrupts ), of is er een andere methode?Opmerking: Dit evenement moet worden verwerkt in real-time met een snelle respons.
Ik ben niet met een RTOS is het slechts een Atmega gebaseerd project.Many thanks,

Surya

Dankzij Shiva dat
is uitvoerbaar ..

Maar in het geval het evenement zelf te wachten of zij behoefte heeft aan een vertraging van ongeveer 200 ms zeggen ..Is het nog steeds okie?te doen op deze manier?

en in dit geval heb ik nodig om interrupts uitschakelen terwijl klantenserviceovereenkomsten het evenement?Zal dit werken?

movie_freak schreef:

Dankzij Shiva dat is uitvoerbaar ..Maar in het geval het evenement zelf te wachten of zij behoefte heeft aan een vertraging van ongeveer 200 ms zeggen ..
Is het nog steeds okie?
te doen op deze manier?en in dit geval heb ik nodig om interrupts uitschakelen terwijl klantenserviceovereenkomsten het evenement?
Zal dit werken?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back