cadans beginner heeft hulp nodig in de 1e circuit!

D

dozy_walia

Guest
Hoi,
Kan ik nmos.m model bestanden voor 4-pins NMOS schakelingen of ze kunnen worden gebruikt voor 3 polige ckts.alleen?
Ik krijg de volgende foutmelding tijdens simulatie:
Q0 is een voorbeeld van ongedefinieerde model trpnp.
M0 is een voorbeeld van ongedefinieerde model NMOS
M1is een geval van ongedefinieerde model PBO.
Please Help Me!
Singh

Q0 BJT is een apparaat dat trpnp model gebruikt.
M0 MOS is een apparaat dat NMOS model gebruikt.
M1 is een MOS-apparaat dat PBO-model gebruikt.

Dus je hsve te gebruiken nmos.m, pmos.m en trpnp model bestanden.

Hartelijk dank voor deze hulp!
Het probleem is .. troubleshootedIk was nt in staat om setup het model in eerste instantie pad!
Bedankt fr ......£ £ o no 1 hielp me ...Neways Ik was hier net zo te informeren dat er geen aardige man zou lijden als gevolg van mij!

Ik gebruikte trpnp.m in plaats van npn.m.
npn.m werd gebruikt voor BJT en pmos.m werd gebruikt voor zowel 3 & 4-pins circuit.
Thanks!

now im in omvormer tutorial en getting error =
xi0.m1: Effectieve lengte van minder dan of gelijk aan nul.

Ik veranderde de L & W tot een bepaald bereik, maar het hielp niet.

Bovendien is voor een ander project moet ik L & W variëren tot een bepaald bereik en de grafiek zien gelijktijdig ...Kan ik dit doen?Ik weet dat ik kan DC AC spanning variëren en dat alles in Analysys sectie maar hoe kan ik dit doen in geval van fysische parameters zoals lengte en breedte?
Kan ik variëren de prestaties door het veranderen van een andere parameter?
Bedankt fr suggestie

Is er kanaal zijdelingse diffusielengte in het model bestand?
Ik denk dat de laterale verspreiding zal in mindering worden gebracht bij simuleren.
Xi0.m1 is het apparaat M1 in bijvoorbeeld 0 (I0).Ik denk dat I0 is het symbool van invertsuiker geciteerd in de simulatie schematische diagram.Did u de lengte aanpassen alleen voor dit apparaat?Zo ja, controleer dan het model bestand te vinden de waarde van de laterale diffusie.
U kunt de lengte voor Xi0.m1 en alleen te maken
netlist het vinden van de lengte veranderende beschikbaar is of niet.

Hartelijk dank voor uw bericht!
Controleer het model bestand op zoek naar de waarde van de laterale diffusie.

Hoe dit te doen?

Ik heb vastgesteld het model pad naar de directory van het model van bestanden en er is geen fout met betrekking tot dat!Ik ben echter niet in staat om uit te vinden welke zou zij ik gebruiken in SPECTRE, schimmen, cdsspice ...Kan iemand mij vertellen wat zijn deze en waarvan 1 voor welk doel?Toegevoegd na 1 uur 54 minuten:Ik heb met succes afgerond simulatie in spoken, maar telkens wanneer ik probeer het in spook na het laden model bibliotheken in plaats van het bewerken model pad in schimmen.Ik krijg volgende fouten:Toegevoegd na 3 minuten:
Ik krijg ongeveer 16 Syntax fouten in alle model bestanden
PPAR-en ipar recursevly worden gebruikt.

Ik ben niet bekend met mos model.U moet lezen het model woordenlijst te vinden de parameter.

De syntax fout kan de naam van model parameters of model formaat is niet compatibel tussen de simulator spectrS en schrikbeeld.
Lees de cdsdoc.

Wat mij betreft, de hspice is de defealt simulator.

y hspice?
spook verschijnt als standaard wanneer ik simulaties uitvoeren ....maar i cant simuleren hetzelfde 1 in schrikbeeld n schimmen ...
Is er ne methode 2 doen?

Met behulp van hspice, moet de synopsis hpsice software worden geïnstalleerd.De standaard simulator kan worden gedefinieerd in. Cdsenv bestand.Ik vergeet de zin.

Geachte lxyangroc2000,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Je zou kunnen fungeren als een peetvader van alle cadans beginners door uw ervaringen hier om ons.
Kunt u vertellen hoe kan ik mijn dafult simulator in. Cdsenv bestand.Ik wil het veranderen als het een hoop tijd in beslag neemt wanneer ik schakelen tussen de simulators!
Thanks in anticpation

Toevoegen
asimenv.startup simulator string "hspiceS"

de. cdsenv bestand.

Je moet zeker je Synopsys hspice software en de licentie geïnstalleerd.Als u wilt hspice
kunnen worden toegepast in cadans CIW, de SDA, PSF, cdsaawaves functie moet in de hpsice licentie.

Het is geschreven>> asimenv.startup simulator string "schimmen"

Zij erkent echter wel Spectre plaats van sprectreS ....
Bedankt voor uw reactie ..beschouwen het als een algemene discussie voor kennis!Groeten!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back