c

R

raja.bhavanam

Guest
Hoe vindt u de databus breedte met behulp van C-code?

De databus breedte heeft niets te maken met c.
Dat is belangrijk omdat uw code, geschreven in C, worden zoveel als mogelijk moet onafhankelijk van uw hardware.

Gomez

Gomez schreef:

... De databus breedte heeft niets te maken met c. ..

Het gaat niet over het vinden van data bus breedte in C. Het is over het gebruik van de juiste gegevens type volgens de hardware wordt gecontroleerd.
Zo ben ik het schrijven van code voor een frame buffer in LCD-controller in 8 bits modus.Ik kan elk type array, maar het zal makkelijker zijn in codering als ik een 8bit breedte gegevenstype voor de array gebruikt.
Groeten,
Amraldo.

ja, 8051 architectuur is 8bit datawidth, wat betekent dat u definieert het datatype dat 8bit zal gemakkelijk worden behandeld voor de MCU, als je 16 bit gegevens te gebruiken, zal het langzaam de instructie verwerking.

Ik denk dat dergelijke informatie moet de uitvoering specifiek - bijzondere multiplatform compilers kan deze informatie door propriëtaire functies prowide of definieert.Zoek naar specifieke compiler handleiding.

Het is noodzakelijk om enige kennis over de CPU en compiler die u gebruikt hebt.

Ik denk dat wat hij bedoelt is ...krijgt een taak om een stuk code die gebruik maken van de data bus grootte om bepaalde taken uit te voeren op een efficiënte manier te schrijven ....hoe kan de grootte van de databus worden "gemeten"?..Heb ik gelijk raja?

hmm ..i dont precies weten C Programing ..Ik denk dat de grootte van de char type is de grootte van de databus ..of is het unsigned int.Ook ik herinner me uit mijn 68HC11 natuurlijk ..de grootte van de accu's A n B waren dezelfde als databus.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back