C taal met Proteus

Hi Shedeed,
U kunt lezen in de Help VDM51.pdf map van uw Proteus directory, het explaint is over "Proteus VSM en Keil Development Tools".Siswanto

Proteus laadt het object module formaat geproduceerd door de compiler om de aanpak van informatie-extract, geneste niveaus, bron info enz.

Ondersteunde formaten omvatten COFF, COD (beperkte ondersteuning), UBROF8 (IAR), OMF51 (Keil), ELF / Dwarf (aanstaande in V6.8).

Als je compiler kan produceren een van deze formaten geef dit bestand als het programma goed voor de microcontroller op het schema.

Meer informatie is hier te vinden: h ** p: / / www.labcenter.co.uk / products / compilers.htm

Iain.

Hi Iain,
Ik intersting met je uitspraak.Ik heb ImageCraft compiler die kan produceren COFF bestand.Ik wil simuleren AVR met Proteus.Kunt u raak me hoe ik mijn COFF bestand naar de proteus laden?
Ik heb visite
h ** p: / / www.labcenter.co.uk / products / compilers.htm
maar de informatie over het zijn minimale behalve over Keil.Thaks & Best regards
Siswanto

pico wrote:

Je moet de bron compileren naar een HEX bestand.

Laten we zeggen dat u een eenvoudig programma fred.c.
Als je compileren krijg je fred.cof en fred.hex.

fred.hex bevat alleen binaire informatie en kan dus worden gesimuleerd, maar niet debugged (geen kennis van C-bron, geen verband tussen het adres en opcode, enz..).

fred.cof is een symbolische debug debug bestand en bevat informatie en als bron info.U kunt dus opgeven fred.cof als het programma eigendom van de microcontroller (in plaats van fred.hex), en niet alleen zal het simuleren maar toen onderbroken, kunt u de bron-venster om code in C of assembler, stap set breakpoints en ga zo maar door .

Merk op dat er onduidelijkheden zijn met cof - verschillende compilers gebruik maken van de segmenten voor verschillende doeleinden.Terwijl alles moet is afhankelijk van de compiler werk volgende standaard protocol bij de uitvoering van COF.

Ik denk Imagecraft werken aan (of misschien al hebt) ELF / DWARF opties voor debug output.Dat is niet het geval ik zou aanraden te schakelen naar dit formaat wanneer we release Proteus V6.8 (die een ELF / DWARF loader omvat).De ELF / DWARF formaat is niet alleen veel 'schoner', maar ook een veel rijker formaat en we zijn van plan over te stappen op ELF / dwerg en weg van COF en kabeljauw in de toekomst.Dit is erg veel in lijn met Atmel die ik denk zijn gegaan ELF / dwerg in AVRStudio 4.

Hoop dat dit helpt.
Iain.

shedeed;
Ik zag een onderwerp over het gebruik van Proteus met MPLAB.Maar ik kan niet herinneren waar het is.Controleer de Labcenter's Website.

Als ik *. cof-bestand gebruikt als eigendom van de microcontroller, de simulatie werkt corectly maar toen ik pouse, er is een bericht als als beeld.wat is er mis?Siswanto
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Hoe geïntegreerde Keil en Proteus.?

Ik gebruik Windows 98,

"geen commando socket verbinding te maken met de haven localhost: 8000.
GLE 0000274D = "

instellingen in het tabblad Debug zijn
Host IP: localhost
Port: 8000

Kunt u mij helpen ..?

Er is niets mis met dat beeld - de simulatie heeft gewoon gepauzeerd op een punt asynchroon een instructie uitvoering.

Van de selector aan de bovenkant van de foto moet je in staat om een bestand dat overeenkomt met uw broncode te selecteren.Eenmaal geselecteerd kunt u breekpunten set (F9), enkele stap uw code in C (F11 in te stappen, tot F10 stap over) of in de montage (ctrl D voor demontage modus en dan snelkoppelingen zoals hierboven).

Alle opties op de sneltoetsen zijn ook beschikbaar door rechts te klikken op de bron venster voor een context-menu of vanuit het debug menu.

Iain.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back