Buis met een lage gloeidraad stroom?

N

neazoi

Guest
Hallo, ik heb een miniatuur dual triode soort buisje, zoals de grootte van de ECC83, maar een die een lage filament huidige gebruik. 300mA is te hoog. de laagste, hoe beter. Weet u dat een van de types?

Ik denk, ben je eigenlijk op zoek naar een laag vermogen gloeidraad. Dan Uxx serie buizen bieden geen voordeel ten opzichte van Exx serie. De benodigde filament vermogen wordt vooral bepaald door de kathode oppervlakte, dus alleen miniatuur buizen gewijd aan de werking op batterijen bieden een aanzienlijke reductie van het vermogen. Ik vrees, in tegenstelling tot voor de standaardmodellen, die nog steeds worden vervaardigd in kleine hoeveelheden, de levering van deze types nogal slecht.

FVM heb je gelijk. Dezelfde grootte van kathode vereist dezelfde gloeidraad vermogen. Lage gloeidraad eindbuizen zijn batterij gevoed buizen met Uf van ongeveer 1,4 V. Dit is het type D of amerikaanse buizen met 1 aan de voorzijde van de brief en nuvistors. Op audio DIY forum dezelfde vraag werd gesteld?

Uw beste weddenschap zou zijn "vuurtoren" buizen zoals gebruikt in de TV-tuners in een keer. Dit waren echt miniatuur. bijna de grootte van de TO5 kan. Als ik niet verkeerd deze WRE triodes voor een geaarde netbeheer. Azzy

Ik denk dat je bedoelt een 'nuvistor', een metaal kan type afsluiter, deze nog laag stroomverbruik kachels hebben, meestal over 2volts@0.4A, die veel klinkt, maar dat is slechts 1 watt, laag is voor een ventiel kachel, zou je om een omschakeling reg te gebruiken als u maximale efficiëntie van een hoger voltage te leveren. Een 13DE7 zou de soort dingen je na, het is een dubbel triode, dat U niet ik denk dat ze niet meer, maar waarschijnlijk nog steeds beschikbaar is gefabriceerd, zoals vermeld waren ze populair in de TV-front-ends, 2-weg radio's en 'scopes. Dit is hoe ze eruit zien, niet gemaakt van glas, maar staal. Grounded exploitatie van het net werd techniek die gebruikt wordt om de impedantie te verlagen tot een 1 / 4 golf antenne-impedantie, een vergelijkbare manier op een geaard basis tranny wedstrijd, I'dve dacht dat je ook in staat om een run in de standaard geaarde kathode manier net zo goed.
nuvistor.jpg

Sommige audio-apparatuur verlaagt alleen de fil spanning (Cool-Tube Preamp voor gitaren) verlies van winst, maar een lagere stroom.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back