Buis en solid state eindversterker software

D

dobricic

Guest
Beste vrienden Ik wil u op de hoogte dat u kleine, maar erg handig programma te vinden voor de berekening van buis-en solid state eindversterkers. Naam van het programma is MatchNet 2.1 en je kunt het vinden op: http://www.qsl.net/yu1aw/engl.htm # software BTW Elektroda is erg leuk forum ik vind het erg leuk!

dit onderwerp is van belang voor mij het meest van de grotere cad-pakketten ondersteunen kleppen niet beter dan Proteus dus zelfs de Lits-versie is heel erg goed met kleppen

Nou ik dacht zeer interessant deze software 'geval maakt gebruik van de transcondutance, CGP capaciteit. Ik denk dat het enige probleem is het niet Cin en het Hof te gebruiken om de wedstrijd impedantie te doen. Maar ik vond het zo leuk want het maakt ook gebruik van een grid stroom naar het berekenen van de vacuümbuis plaat impedantie. Iedereen weet dat als we met behulp van een B-klasse polarisatie bias (geaard rooster) versterker, de plaat impedantie is anders dan een ander die een controle netspanning gebruikt. Groeten

Ja, het gebruik van Cg1k en Cg1g2 of Cg1a te berekenen ingangsimpedantie. Voor de plaat tank circuit berekening is het normaal gezien de berekende uitgang weerstand toe te voegen parallelle uitgang capaciteit van de buis (voornamelijk Cg1a voor triode en Cg2a voor Tetrode) Regards

Als u over geaard rooster buizenversterkers: Input Sectie: Bestaat uit een RC parallel waar een - De capaciteit normaal gesproken wordt vermeld in de buis data sheet (CGK). 2 - De catode weerstand van ongeveer 20 Ohm voor RF triodes. Gebruik de impedantie gegevens hierboven om de bijbehorende netwerk te berekenen. Als de Q van de catode impedantie is relatief laag, is het gemakkelijk om een breed impedantie. 3 - Nu Monteer de matching-netwerk in de fysieke aansluiting van de buis. Voor het afstemmen van de input matching gaat u als foolows: 1 - Plaats de buis in het stopcontact 2 - Sluit een 20ohms weerstand tussen catode en de grond, met een zeer klein leads (of gebruik een kort en breed cooper folie). 3 - Breng filament aan de buis (alleen filamente te plate voltage moet uit zijn). 4 - Sluit een swepper generator om de ingang van de matching circuit, zodat de return loss curve kan worden gemeten. 5 - Stem de matching circuit, tweking de componenten tot een terugkeer verlies tussen de 18 e 20dB te krijgen over de band van belang. 6 - Als je klaar bent neem de 20 ohm weerstand uit. Je bent klaar om te beginnen werken in de eindtrap. Wat is onderwerp voor het volgende hoofdstuk. Ik hoop dat dit kan iemand helpen! NandoPG

Ik denk dat je goede modellen van de gemeenschappelijke vacuümbuizen te vinden voor Pspice. In dit geval is de demo-versie moet worden enought voor een eindversterker ontwerp ... S.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back