Buffer compensatie?

J

jordan76

Guest
HI

Zoals blijkt uit de figuur, is het een eenheid te krijgen volgeling in wezen.In aanvulling daarop, heeft een kleine serie weerstand en een grote externe capaciteit toegevoegd.

Wat is het doel van de serie weerstand en externe dop?Sommigen zeggen dat het kan fase marge te verbeteren.Maar hoe analysize het?Bedankt!

groeten,
jordan76

hallo daar

Ik heb een bron volgeling buffer ontwerp voor het besturen van 50Ω lading, zijn voor breed-band-systeem, daarom heb ik om feedback systeem te gebruiken om de brede bandbreedte te krijgen!Maar mijn buffer ontwerp is niet zo goed, heb je geen goed materiaal over 'buffer ontwerp'........ please?

MK28

Hi, jordan 76
de res.en de dop.zijn voor de compensatie van de fase
marge, de ontwerper wil domineren de paal op de
laatste fase, het verbeteren van de stabiliteit.

alenhan wrote:

Hi, jordan 76

de res.
en de dop.
zijn voor de compensatie van de fase

marge, de ontwerper wil domineren de paal op de

laatste fase, het verbeteren van de stabiliteit.

Ik denk dat de kleine series weerstand is een dempend weerstand te binden draad inductor compesate.

1.Het is meer waarschijnlijk een 1ste orde low pass filter, en het genereren ook een laag freq.pool (~ 1 / (R1 * C)) die ook dienst deed als shunt feedback netwerk om buffer ur.
2.de serie resitor (16 ohm) moet het doel van ESD-bescherming.

nevels wrote:

Ik denk dat de kleine series weerstand is een dempend weerstand te binden draad inductor compesate.

1.stabiliteit probleem alleen afkomstig zijn van gesloten lus, de ckt u gevraagd heeft slechts een gesloten lus die buffer van input naar output buffer.
2.met uitzondering van de shunt feedback, er zijn geen andere feedback
3.U hebt gelijk, het is waar dat 16 ohm klein is voor ESD-doel, maar u kunt geen gebruik maken van een te hoge waarde, dat zal leiden tot verzwakking produceren om de output, de winst R1 / (R1 R).
4.U kan breken de lus bij de uitgang bufer & in, en lopen ac simulatie.te vinden het effect van R's naar de fase marge.

Hi Fom,

Echt goed artikel, behalve de cijfers zijn een beetje wazig:) Thanks!

Ook vind ik de volgende link:
"OP RIJDEN AMPS capacitieve belastingen"
http://www.analog.com/library/analogDialogue/archives/31-2/appleng.html
En een applet voor het aantonen van de stabiliteit effecten in opamp buffers:
http://www.analog.com/Analog_Root/static/techSupport/designTools/interactiveTools/stability/stability.html # applet

Hieronder vindt u enkele nuttige uittreksels uit het:
Out-of-lus compensatie: Een andere manier om op een versterker voor capacitieve belasting drive stabiliseren wordt door toevoeging van een weerstand, RX, tussen de output van de versterker op de terminal en de lading capaciteit, zoals weergegeven below.Though blijkbaar buiten de feedback lus, handelt zij met de lading condensator de invoering van een nul in de overdracht functie van de feedback netwerk, waardoor de lus faseverschuiving bij hoge frequenties.Met het oog op stabiliteit, moet de waarde van de RX zodanig zijn dat de toegevoegde nul (FZ) is minstens een decennium onder de gesloten lus bandbreedte van de op amp circuit.

groeten,
jordan76
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back