Budget Oscilloscoop - INSTEK GDS1022 of Atten ADS1022

2

2:43AM

Guest
Ik ben op zoek naar eventueel kopen van een budget-minded DSO voor beperkte digitale en analoge oplossen van problemen en het ontwerp. Ik heb geen snelheden hoger dan 25MHz nodig, dus beide zou ideaal zijn. Echter, zijn deze compleet prullenbak of zijn ze OK voor het prijs? Het lijkt erop dat Atten en INSTEK modellen zijn ongeveer hetzelfde, gezien ze zelfs hetzelfde modelnummer (1022) delen! Beide zijn uit China. Een andere overweging van mij is de Tektronix TDS 210. Een andere lagere-end DSO. Heeft iemand ervaring met deze scopes? Als dat zo is, post up! Bedankt!

je gewoon maken goede analoge oplossen van problemen met een digitale scope, in het bijzonder een laag budget een ... overwegen de aanschaf van een gebruikte gemengde scope als een HAMEG of een toevalstreffer, krijg je een voor hetzelfde budget en zal heel blij met hen. voor digitale oplossen van problemen kunt u in plaats daarvan overwegen een logic analyzer. kleine voor het zien van i2c of spi-of RS232 signalen. groeten.

[Quote = Kripton2035] je gewoon een goede analoge oplossen van problemen te maken met een digitale scope, in het bijzonder een laag budget een ... overwegen de aanschaf van een gebruikte gemengde scope als een HAMEG of een toevalstreffer ... [/quote] Kun je uitgebreide u over de reden waarom een digitale scope is niet goed voor analoge oplossen van problemen? Is het omdat een digitale scope is te langzaam en kan niet goed worden weergegeven spikes en ruis? Is het omdat de ingangen zijn te luidruchtig in het algemeen? Als EET undergraduate, gebruikte ik een Philips / FlukeView digitale scope. Ik weet niet het exacte modelnummer. Het was groot, vergelijkbaar met een oudere, analoge oscilloscoop. Het was echter in staat om metingen weer te geven, FFT doen en "snapshots" van golfvormen te nemen voor analyse. We gebruikten deze telescopen uitgebreid en ze waren geweldig, beter dan een analoge reikwijdte van weleer. Er waren, waarschijnlijk, extreem dure onderdelen van de uitrusting, echter!

ja vooral spikes worden niet goed weergegeven. vaak analoge problemen komt van spikes, en je zult ze niet zien op een low budget digitale ruimte als u een mix van lage en hoge frequenties in een signaal, ziet u een, niet de ander op een digitale en je kunt zien zowel hierop op een analoge oscilloscoop. Ik heb een gemengde toevalstreffer scope kocht ik 5 jaar geleden op ebay, en ik heb altijd van analoog naar digitaal en schakel keren wanneer ik wil zeker zijn van wat ik zie op het scherm, vooral als ik een apparaat oplossen ... en geloof me soms zijn erg blij dat beide modi hebben ... signalen dont onthullen hetzelfde 'gezicht' met digitale of analoge weergave ...
PHILIPS_PM3394.JPG

Dat, denk ik, is hetzelfde exacte reikwijdte ik terug in de dag. Veel ruimte. Hoeveel heb je er een uitkiest van die voor?

Ik herinner me het betalen van rond de $ 1000 voor transport en douane 5 jaar geleden. dat zij niet meer geproduceerd, maar waren ongeveer 10x de prijs bij de nieuwe ... Ik zie regelmatig dezelfde op ebay voor $ 500 tot 700. je kunt krijgen Hameg gemengde scopes (gebruikt) voor minder en ze zijn ook geweldig. Deze fluke 3394 is echt een leuke scope ik altijd van gedroomd ... voorbeeld: soms zijn er professionelen verkopers die proberen ze te verkopen voor meer dan $ 1500 met een aantal garantie op. gewoon zoeken ebay voor pm3394 beginnen tegen een lagere prijs. ze zelden meer dan $ 700. gewoon geduldig en je kunt krijgen er ook een ...

meer informatie over Fluke-philips pm33xx combiscopes

[Quote = Kripton2035] voorbeeld: [/Quote] niemand zet een bed op dit ene op $ 299 ... kan nog steeds beschikbaar?

Ja, het is actief, maar ook: Item nummer: 290412201506 :) Philips PM3394 200MHz D / A-Oscilloscoop stuk Staat: Gebruikt Resterende tijd: 5d 14u (17-mrt-201017:27:14 PDT) Bied geschiedenis: 0 biedingen K.

om wat nieuws toe te voegen aan dit onderwerp, een klein en goedkoop, maar krachtig en open source logic analyser ... nog niet beschikbaar, maar binnenkort ...

[Quote = karesz] Ja, de werkzame toch ook: Item nummer: 290412201506 :) Philips PM3394 200MHz D / A-Oscilloscoop stuk Staat: Gebruikt Resterende tijd: 5d 14u (17-mrt-201017:27:14 PDT) Bied geschiedenis: 0 biedingen K. [/quote] nog geen bod op dit een te ... De verkoper heeft geen geluk ...

Ja, ik heb afgelopen tijd voor gisteren en was zelf recht verrast! OK, voor ons in Europa is een levering van ca. $ 200, - te duur, maar uiteindelijk, is een Oscope voor ca. $ 500, - = ik denk dat deze in orde is voor die apparatuur ... Misschien wel het meest volkeren dont zie de "waarde" van een goed instrument in dat? K. Toch, 17:05, is niet meer (of slechts momentan?) Genoemd ...

de originele poster zegt in zijn profiel is hij uit het Midden-Verenigde Staten dus verschepen is veel minder ... dit kader is een echte affaire ... Kan me niet schelen Ik heb al een ...

vandaag de enige ruimte die ik beter voor mijn gebruik zou de tek mso2024 ... de logic analyzer is ook in de doos ... maar het is beschikbaar voor nieuwe 4000 + euro ... dus laten we wachten een paar jaar om het te krijgen op 500 euro ... : (

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back