Bron uitvoering in FDTD methode

M

Milli

Guest
Hi eveyone ..

kan iemand uitleggen ......de "alle mogelijke soorten van bron-implementaties in FDTD" ...
zoals ...Punt bron ..Dipool bron ..

alles wat samenhangt met source implementatie zal mij helpen ..

Thanks in advance ..

Wow dat is een grote vraag!99% van de tijd, zijn er twee belangrijke bronnen gebruikt.Ik beschrijf ze kort besproken.

Total-Field/Scattered-Field
================
Dit is in wezen een enkele bron geïnjecteerd op een vliegtuig in je rooster.Het kan een vlakke golf of iets anders.Het voortplant in slechts een enkel rechtstreeks uit waarin werd geïnjecteerd en niet voortplanten achteruit.Golven verspreid kunnen voortplanten via het dus het is transparant in deze zin.Dit is misschien wel het meest voorkomende type.

Dipool Bron
==========
De dipool bron wordt meestal gebruikt voor de simulatie van het voederen van antennes.Het wordt ook gebruikt bij Excite cilindrische golven.Wat bent u geïnteresseerd in het modelleren?Gezien het feit dat, ik kan misschien helpen u beter.

-Tip

Hoi, bedankt voor het antwoord ..

Ik zou dankbaar zijn als je echt kan mij helpen ..
can i hav uw e-mail id, zodat ik contact met u kunnen opnemen in rechtstreeks ...

groeten,
Milli.

Ik stuur u mijn e-mail, maar het zou nuttig zijn om de groep te hebben de discussie hier.

Wat bent u geïnteresseerd in het modelleren?

-Tip

Hallo, mag ik lid worden van de discussie?

Ik voel me perplex bij de verwijzing naar "dipool bron 'en' point source '?Zijn ze precies hetzelfde met uitzondering van de namen?

Many thanks

Een dipool bron en een bron zijn hetzelfde als die verwijzen naar FDTD.Houd er echter rekening mee, dat u kunt Excite een dipool bron met hetzij een elektrisch veld of een magnetisch veld en elke zal een andere configuratie van velden en waarschijnlijk een andere reactie van wat je bent modellering.De dipool bron verwijst meestal naar een elektrisch veld punt brontype.

-Tip

Thanks a lot.laten we zeggen ...als ik wil toevoegen van een "dipool bron 'in FDTD in 2D-en 3D-simulatie, zou ik gebruik maken van de verklaring in de FDTD lus zoals

F (i, j, k) = S (t) voor harde bron
of voor zachte bron
F (i, j, k) = F (i, j, k) S (t)

in een woord, ik zou toewijzen of voeg input golf op een bepaald gebied component op een punt en dan gebruiken om te prikkelen een dipool bron.

Is dat corrent?Als dat zo is, werkt het voor zowel 2D-en 3D-simulatie?Bedankt.en kan ik uw e-mail of andere IM-ID om direct contact met u opnemen?

That's it!In een 2D-simulatie wordt u het maken van een cilindrische golf.In een 3D-simulatie wordt u het maken van een donut vormige golven, dus je zult geen vermeerdering in de richting parallel aan het veld dat u zijn spannend.-Tip

een vraag, in formule

F (i, j, k) = S (t) voor harde bron
of voor zachte bron
F (i, j, k) = F (i, j, k) S (t)

kan S (t) worden van elk type?ongeacht of sinusoidaal Gaussian gemoduleerd?

Ja, uw functie S (t) kan van alles zijn.De enige beperking is dat je tijd stappen zijn voldoende klein te lossen S (t), zodat het "soepele en continue."Abrupte sprongen in die functie kan problemen veroorzaken.

-Tip

gerespecteerd rrumpf
behalve sinusoidaal, Gaussian functie.
is het mogelijk toe te passen rechthoekige, driehoekige functie als bron tot FDTD.
Kunt u dit toelichten?

Ik vermoed dat in de manier waarop je het, het antwoord is nee.De S (t) functie en ten minste de eerste afgeleide moet continu.Deze regels out "perfecte" rechthoekige en driehoekige functies.Echter, als je "rond" de randen een beetje op je pols rechthoekige of driehoekige pols, uw simulatie zou moeten werken.Ik wil ook wijzen op het gebruik van iets kleinere tijd stappen, zodat de "afronding" niet hoeft te worden als ernstig.

Het probleem met 'een functie' is het hetzelfde als' een model '.FDTD discretizes zowel tijd en ruimte

Als uw Yee cellen zijn te groot is kunt u gebruik maken van dingen als gemiddelde diëlectrische konstante, maar kan niet verwachten dat juist
resultaten.

Ook als uw functie kan niet goed worden opgelost met de tijd FDTD stap kun je niet
nauwkeurig model.Ruwweg, FDTD verbindt de discrete functie waarden van uw bron
functie met min of meer rechte lijnen.Dus een rechthoekige puls krijgt enkele steile, maar niet oneindig
helling.

Ik heb een twijfel, als ik een simulatie van de vlakke golf voortplanting door middel van vacuüm, met behulp van TF / SF regeling vind ik als afstand van een observatie punt uit het gezicht van de invallende golf stijgt, de amplitude van de golf blijft langzaam toeneemt.Toen ik mijn cel daling grootte verdere (lambda/30) deze amplitude stijging iets kleiner, maar nog steeds krijg ik enkele amplitude toenemen met name na ongeveer 20 lambda van de vermeerdering afstand.
Heeft iemand enig idee heeft, wat zijn de mogelijke oorzaak van deze fout.Ik heb nog een twijfel over de bron uitvoering, terwijl de studie van de voortplanting van EM golven via plasma.In de TF / SF techniek algemeen gebruiken we zes gezichten voor de beschrijving van het incident op de vlakke golf.Hebben we nodig om de voorwaarden die wij hier op de grenzen tussen TF en SF regio daarbij plasma simulatie.Is het mogelijk om te beginnen met het plasma in de TF regio alleen uit de SF / TF grens, of moeten we laten sommige cellen.

Ik heb het niet gedaan een plasma simulaties dus ik kan niet van elke helpen.Als voor de TF / SF probleem, heeft u geprobeerd om periodieke randvoorwaarden helemaal rond je rooster en slechts verhuren uw code draaien voor een lange tijd?Als u dit doet, de golf zal gewoon blijven voortplanten en misschien produceren wat leuke staande golf patronen.Het punt zal worden om te kijken van het veld amplitudeverhouding is stabiel over een lange simulatie.Als hij ontploft of gaat naar nul relatief snel, er is een probleem met uw code en ik vermoed dat het eerste is uw update coëfficiënten.Tenminste, dat is meestal mijn probleem.

-Tip

toen ik heb mijn simulaties i nooit geconfronteerd dergelijke problemen, zoals toenemende amplitude ..
in uw geval denk ik een van veld profiel of uw update coëfficiënten kunnen worden waardoor het probleem ..
Controleer uw profiel gebied en tegelijkertijd of het veld de punten worden regelmatig bijgewerkt of niet ..
Ik hoop dat dit kan u helpen ..

groeten,
Milli

Citaat:

Ik heb een twijfel, als ik een simulatie van de vlakke golf voortplanting door middel van vacuüm, met behulp van TF / SF regeling vind ik als afstand van een observatie punt uit het gezicht van de invallende golf stijgt, de amplitude van de golf blijft langzaam toeneemt.
Toen ik mijn cel daling grootte verdere (lambda/30) deze amplitude stijging iets kleiner, maar nog steeds krijg ik enkele amplitude toenemen met name na ongeveer 20 lambda van de vermeerdering afstand.

Heeft iemand enig idee heeft, wat zijn de mogelijke oorzaak van deze fout.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back