Broken macht strepen dichtbij randen van harde macro

A

anwei7208

Guest
Please help.

Ik heb plattegrond en geplaatst hardmarcos in vaste locatie.Dan heb ik de macht planning.Echter, na het toevoegen van macht strepen, Ik heb gemerkt dat er tal van Vias langs de rand van elk hardmacros.En enkele macht strepen zijn gebroken als ze moesten passeren die Vias.

Mijn vraag is:
1.Wat zijn die Vias?Het lijkt ze komt uit de macht ring van elke harde Marco.
2.Hoe kan ik voorkomen dat de macht gebroken strepen?Moet ik doen macht planning eerste en plaats dan het hardmacros?

Hartelijk dank

Hoi,

Ik
ben een beetje verward,
want ik
ben niet in staat een duidelijk beeld te krijgen.

Ik begrijp dat u
1) in de macro
2) vast dat
3) gecreëerd macht ring rond de macro
4) het creëren van macht bandjes ---- maar hier komt de vraag --- maakt u macht bandjes over de macro's, zoals u hebt gesproken over de behoeften van de riemen te gaan via de VIA uit de ringen.

Voor een macro Ik denk dat een blok ring zou voldoende zijn om de macht.Ook u kan toevoegen bandjes te ontwerpen,
met uitzondering van de macro regio.Het einde van de banden kunnen worden aangesloten op een horizontale of verticale banden,
in plaats van uitbreiding van de weg naar kern ring.

Andere reden waarom u zou kunnen hebben gebroken riemen kan het blok ring is het creëren van DRC wrt naar bandjes.In een dergelijk geval is er een goede kans om de ring te worden gebroken.

Laat het me weten, als ik verkeerd begrepen uw vraag.

Bedankt,
Daman

Bedankt, Daman.Ik
ben een newbie op de plaats en route.

Ik weet het niet de beste manier om dat te doen power planning voor harde macro's.Dus ik gewoon geplaatst en vaste de macro en maakt de horizontale en verticale strepen macht over de hele chip.Wanneer een vermogen streep passeert de rand van een macro een speciaal middel wordt automatisch aangemaakt.Echter, indien er een andere loodrecht macht streep overschrijden van de via, het
is gebroken.

De macht gebroken streep en de via delen dezelfde metaallaag.Dus ik begrijp waarom het
is gebroken.Maar ik begrijp niet waar die speciale Vias vandaan komen.Zijn ze een deel van de macht binnen de ring macro?Moet ik voor het gebruik van blok ring om de macht om macro's?

Hartelijk dank.

Ohhh, kunnen zij proberen te aangesloten op P / G pinnen van de macro aan de riemen rechtstreeks en dus de VIAS!of kan het de speciale Vias die de veritical bandjes te horizontalen bandjes.

Voor de levering van stroom aan een macro, is het goed te maken
1) een ring rond de macro - als de macht rquirement is enorm
of
1) trekken de riemen in het ontwerp te vermijden routing P / G over de macro.- Indien de macht eis is Gem.

Het is aanbevolen om routering over de Macro te vermijden SI problemen.En de reden te vermijden, P / G routering over de macro's is hoe dan ook zou er een P / G net binnen de macro's, dus je zult ervoor moeten zorgen dat de lagen niet worden gebruikt, enz. ..

Ik
ben niet zeker van de suite die u gebruikt, echter, ik denk dat alle van de EDA-suite heeft een voorziening om een ring en zorg ervoor dat de bandjes over de andere delen van het ontwerp eindigt in de ring en gaat niet over het kruis macro.Na de ring en bandjes zijn ingevoerd, zou je kunnen verbinden de macro-pennen op de Power / Ground ringen.

|
|
|
| |
| | _
| | _ |
|------------------Soemthing zoals hierboven, zou het probleem op te lossen denk ik.

Bedankt,
Daman

Bedankt,
Daman

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back