Brandstofpeil maaswijdtemeter

T

Trevor

Guest
Dear All

Ik wil bouwen aan een brandstof niveau peilen voor een motorfiets met een 10-segment LED staafdiagram die vanuit een standaard LM3914 bestuurder.

Het ingangssignaal van de bestuurder IC is 0 - 5V dus als ik verbinding een bankje stroomvoorziening is, en variëren van de spanning op en neer 0 tot 5 volt, de bar grafiek lichten en tracks het ingangssignaal spanning zoals het zou moeten.Dat
is de eenvoudige beetje.

De tank afzender in bijna alle auto's (ik zal moeten kopen of een geschikte een) is meestal gewoon een variabele weerstand, die varieert naar gelang van de brandstof-niveau.Het kan ook gebruik worden gemaakt van een reeks van vaste weerstanden in 10 stappen.Een mogelijkheid is om een set van riet schakelopties geëxploiteerd door een drijver met een magneet die opereert elke schakelaar op zijn beurt als de vlotter omhoog gaat naar beneden.Elke schakelaar kan worden gebruikt om over te schakelen op een vaste weerstand.

Nu hier
is mijn vraag, kan iemand mij een eenvoudige beschrijving van de elektronica die nodig zijn voor de interface van een variabele weerstand (of reeks van vaste weerstand stappen) aan de ingang van de LM3914?Ik probeerde zomaar verschillende weerstanden in de 5V signaal, maar deze werkte niet.Het moet natuurlijk iets gecompliceerder.

Ik weet het eenvoudigste manier is om simpelweg elke Reed schakelaar in serie met de DC levering aan de LED's, maar dit betekent stromend 10 afzonderlijke DC lijnen aan de bar-grafiek en lijkt niet de juiste manier te doen.

Iedereen die er een advies, ik zou zeer dankbaar zijn.

Trevor

Simpel.Maak een spanning divider.Een reeks weerstand van de benzinemeter aan de LM3914-ingang en een vaste weerstand van de LM3914 te 0volt.

techneut schreef:

Simpel.
Maak een spanning divider.
Een reeks weerstand van de benzinemeter aan de LM3914-ingang en een vaste weerstand van de LM3914 te 0volt.

Sorry, ik ameant de brandstof sensor, niet de spoorbreedte.De brandstof-sensor is een variabele weerstand.U sluit het ene uiteinde van de variabele weerstand (brandstof sensor) aan de positieve aanbod en het andere uiteinde op de input van LM3914 en ook naar een andere vaste weerstand.Het andere uiteinde van de vaste weerstand is verbonden met de negatieve pool van de stroomvoorziening.Op die manier heb je een eenvoudige voltage divider dat zal zorgen voor spanning in enkele verhouding tot de brandstof niveau.

Techneut,
hartelijk dank voor uw hulp.Een laatste vraag die ik beloof het!

Ik gebruikte een reserve 500 Ohm pot voor de simulatie van de afzender.Een eind van de track gaat naar Vcc, de andere kant gaat naar GND en de wisser signaal gaat naar de ingang van de LM3914.

Dit werkt prima, maar zonder de vaste weerstand.Als ik lees uw laatste bericht juist, de vaste weerstand gaat tussen GND en de ingang van de LM3914.Waarom moet ik dit en wat doet het?

Groeten en bedankt

Trevor

Nou als je brandstof sensor heeft 3 draden, is al in een spanning doseertoestel configuratie net als de 500ohm pot die je gebruikt.U dont daarom behoefte aan een vaste weerstand.

Maar als de Fuel sensor heeft slechts 2 draden, het is gewoon een variabele weerstand en u moet een andere resisor (vaste) om in een spanning divider.

Wees op uw tweaken benzine tank of anders u naar uw dichtstbijzijnde kerkhof, opnieuw worden zorgvuldig kan worden zeer gevaarlijk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back