Brandblusmiddelen robot (hoe te doen)

F

~fuulthrottle~

Guest
Ik doe mijn laatste jaar project als titel boven ... Ik wil een automatische robot die warmte van het vuur kan detecteren van dichtbij, nadat de sensor detecteert de hitte te maken, zal de robot werkt. dan is de robot gaat op zoek naar de warmtebron. na het vindt brand. de robot zal spuit de blusser op dat vuur i suggestie nodig over hoe dit project te doen vanuit het niets ... -Wat voor type schakeling heb ik nodig? Het type van de motor-wat te gebruiken? -Wat voor soort sensor heb ik nodig? Type microcontroller-wat te gebruiken? -How om het programmeren te doen?

Hoi, Leuk idee ... Voor deze operatie te krijgen uitgevoerd in een sequentie een manier moet u centraal alle functies met behulp van een microcontroller ... de keuze zal de jouwe de jouwe worden op basis van uw eerdere kennis over microcontrollers ... Ik geef de voorkeur PIC conrollers en een C-compiler mikroC ... U kunt gebruik maken van warmte-sensoren zoals LM35 is aangesloten op de controller met ADC subroutine helpt om de temperatuur te meten en een drempelwaarde (max. temp) waarboven brandblusser moet werken te zetten ... voor het detecteren van de temperatuur van meerdere website te gebruiken meerdere sensoren .... Voor de brandblusser aan het werk te gebruiken elektromechanische kleppen, die werkt op aangelegde spanning ..... bedankt

Ik denk dat ik te lezen voordat over dit project, maar ik kon zich niet herinneren waar .......

Hoi, Leuk idee ... Voor deze operatie te krijgen uitgevoerd in een sequentie een manier moet u centraal alle functies met behulp van een microcontroller ... de keuze zal de jouwe de jouwe worden op basis van uw eerdere kennis over microcontrollers ... Ik geef de voorkeur PIC conrollers en een C-compiler mikroC ... U kunt gebruik maken van warmte-sensoren zoals LM35 is aangesloten op de controller met ADC subroutine helpt om de temperatuur te meten en een drempelwaarde (max. temp) waarboven brandblusser moet werken te zetten ... voor het detecteren van de temperatuur van meerdere website te gebruiken meerdere sensoren .... Voor de brandblusser aan het werk te gebruiken elektromechanische kleppen, die werkt op aangelegde spanning ..... bedankt
Bedankt ... kan iedereen voorstellen wat voor soort van controle-apparaat dat ik kan gebruiken in deze robot .... Ook wil ik vragen, is dit type van automatische robot kan combineren zijn met handbediende in een PIC .... heeft moeten we de toevoeging van programma's of gewoon met behulp van andere PIC om handmatig te controleren?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back