boost converter uitgang 12Vdc blijft vallen ...

H

haydenlee87

Guest
Hallo allemaal, Ik heb een boost converter gebouwd, uit de PSpice ontwerp heb ik 4vdc impuls aan 12VDC zonder problemen, In de huidige circuit, ik gegenereerd PWM signaal met lm555, met 75% plicht en 102kHz (100 kHz in de PSpice) met amplitude 3,4 V. Ik heb grotere waarden van spoel en condensator 44uH en 50 uF .. (twee spoelen 22UH in serie) (in PSpice, 28uH en 5uF per stuk) en ik gebruikte IRF150 en 1N4007 .. met last 60ohm .. Eerst heb ik zet de 4 VDC, ik 11.2Vdc te krijgen, en het blijft vallen heel langzaam,, mayble in ongeveer 30 seconden, bereikt 10V. Ik weet niet waarom, help me even.

Temperatuur. Als apparaten op te warmen hun spanningsval / weerstand neemt toe, zodat de plicht cycli moet veranderen om te compenseren. Je hebt geen regelkring, zodat de spanning daalt. 1N4007 een slechte keuze voor een schakelende regulator van de weg. Probeer een Schottky-diode. Keith

Ook kunt u terug wilt zetten de werkelijke waarden in PSpice en hoe het verandert de resultaten te zien.

Ook kunt u de temperatuur hoger in de simulatie om het effect te zien. Zorg ervoor dat u ook de spoel serieweerstand ook. Keith

Als u het probleem opgelost, kan je hier delen schakelschema? Tegenwoordig ben ik ook bezig met bridgeless PFC boost converter theorie en wil je de basisprincipes converter eens proberen thuis op lagere spanningsniveaus. Ik wil Use Somebody elses circuit voor een eerste poging, omdat het helpt zo veel als er een probleem over het circuit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back