bodem mosture

K

kamelian_20

Guest
Hi all
Ik probeer in te builed een soort systeem voor het meten van de bodemvochtigheid.Ik heb een soort van accurate en economische system.amonge mijn onderzoek vond ik veel weg willen TDR, gekoeld spiegel Hygrometer, dunne films, ultrasone en capacitieve sensing.Ik heb hulp nodig voor ultrasone en capacitieve manier.

hoogachting

wat voor soort hulp do u nodig?
als aanbeveling dan zal ik zeggen voor het gebruik van capacitieve apparaten.meest luchtvochtigheid sensoren gebaseerd op een variabele capaciteit en hebben goede resultaten en zelfs dont dat iedere kalibratie.

Ik denk dat de capacitieve methode zijn eenvoudig te implementeren en ook redelijk, maar ik ben niet zeker over de precisie en nauwkeurigheid.
hoe denk jij erover?
Ik moet ook een aantal betrouwbare en goede circuits voor de uitvoering van dit systeem.
de TDR en een aantal andere methoden zijn zo ingewikkeld en duur.

wezen, moet je vragen: welke eigenschap je wilt of je moet weten."Bodemvocht" is eerder een informele termijn dan de aanwijzing van een exacte eigendom.In Environmental Engineering (weet niet hoe de landbouw),
het water wordt meestal gedefinieerd als percentage van de droge stof in een monster, een gravimetrische maatregel.Het kan worden excactly alleen bepaald door het drogen van het monster.

Als een benaderende waarde, een capacitieve meting wordt vaak gebruikt, maar het moet worden gekalibreerd met een vergelijkbaar materiaal.In tegenstelling,
dampdrukmeting respectievelijk dauw-punt, zoals gemeten met de genoemde Hygrometer, is een heel ander eigendom,
hoewel de twee zijn blijkbaar gerelateerd.

Hi all
je weet hoe je zei net als het nemen van een aantal monsters uit de bodem die we willen meten van het vochtgehalte en probeert te droog is en dan het gewicht verschillen is een soort van oude methode.
vandaag agricultral ingenieurs berekenen het bodemvocht met veel zeer nauwkeurige en complexe methode zoals TDR, Microgolfoven, frequentiedomeinen, en ook ultrasone.
het doel van deze methode is alleen water van soil.in meeste nieuwe methode zij meten van de diëlektrische constante van de grond omdat er een grote verschillen tussen het water diëlektrische constante en andere inhoud diëlektrische constante van de bodem.
Ook ik denk dat de capacitieve methode gebruik van deze theorie, maar ik denk dat het meestal gebruiken voor luchtvochtigheid meet.
Ik wil weten hoe precies de ultrasone trillingen en capacitieve methode werk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back