Bitscope Osciloscope.

N

neuralc

Guest
Hi all,

Iemand al gebouwd bitscope oscilloscoop (met de laatste chipset 120)?

De resultaten zijn goed?Het kan echt een 70 Mhz bereiken?

ThXNeuralC

Hoi
Ik heb het gebouwd met de nieuwe chipset, ik denk dat het cuite goed.Ik heb geen signalgenerator tot 70 MHz, maar voor meer "gewone" freq het werkt.Ik neem aan dat het signaal wordt nogal luidruchtig op 70 MHz.

Als theres andere vragen PM me.

Groeten
Last edited by Cluricaun op 29 mrt 2004 22:17; bewerkten in totaal 1 keer

Hi Neuralc
Ik heb de bitscope met een nieuwe BC000120 PIC en een TLC5540 ADC-module.
Ik was niet in staat om deze frequentie van 70 bereiken omdat ik niet de adequate hebben
software.
Welke versie van geregistreerde software heb je?
Kunt u uw versie van de software ter beschikking om te proberen het maximale efficiëntie?
Toevallig heb je probeert de bibliotheek van Labview die beschikbaar zijn op de
officiële site?
Ik heb een probleem maken van haar werk is, je hebt een aantal ideeën?
Hij excuses als ik je antwoord met andere vragen.
Dag
FRIGO

Ik wil suberb bouwen van dit project.Kunt u nog suggesties voor mij en anderen zoals ik?

bedankt

Hi frigo
Heeft u de geïnstalleerde clockdoubler of de 80 MHz oscillator?Ik denk dat Bitscopes of Scopal SW ondersteunen optie de 40 Mhz.
Ik heb geprobeerd de Labview VI en een aantal functies toegevoegd, het probleem is dat is een beetje traag, 1 ch monsters bij 25 MHz en 2 ch monsters op 100 kHz.
De komende versie van bitscope SW is heel interessant, een betere gang en ondersteuning van een willekeurig signaal generator.
Mijn versie van Scopal net is verstreken, maar als iemand een seriële ik gelukkig zijn.

By the way, ik denk niet dat neuralc heeft de bitscope thats gebouwd ansewr waarom ik zo goed als ik kan.

Met vriendelijke groet
Last edited by Cluricaun op 29 mrt 2004 22:18; bewerkten in totaal 1 keer

Ik ben in deze situatie:
Geïnstalleerd 50MHz module OSC in U19
Invoegen ADC5540 module in 24-pins socket
Zorg ervoor dat 3-pins header (boven ADC) is 1-2 OPEN, 2-3 kortgesloten
Set SPAN (RV2) zodat TP3-TP4 is 1.0V
Set ADC middelpunt (RV1) zodat TP5-TP4 is 0.0V
Verwijder D5, D6 te gebruiken ADC5540
R11 kortgesloten
C54 niet aangesloten.

Wat kan ik voor de beste configuratie?
In uw versie van Labview bibliotheek hebben ingevoerd frequentie meten met prescaler?
Als is het mogelijk u zenden mij een gecorrigeerde versie van LabVIEW programma en bibliotheek, want ik ben geen expert met Labview en ik wil gebruiken. (Met prive-bericht)
Bedankt
Frigo

Hi frigo

Ik denk dat je dezelfde configuratie als mij, als je advertentie D5 en de RC je een clockdoubler circuit waardoor je 80 MHz te krijgen.Of je plaatst deze onderdelen of koop een snellere OSC module (80 MHz) of gewoon verlaten het is. "Osc De module kost een beetje, het andere alternatief is een beetje goedkoper, het probleem met zowel deze oplossingen is door het verhogen van de bemonstering met 5540 u ook wat ruis, thats de reden waarom ik havent geprobeerd en dat ik kinfd van korte van geld ...

Misschien probeer ik met een betere ADC met een betere LSB later.

Ik heb zojuist toegevoegd FFT of powerspectrum om de verschillende componenten en een aantal freq export van gegevens.

Als dat wat je nodig hebt PM me.
Last edited by Cluricaun op 29 maart 2004 22:19, edited in totaal 1 keer

sorry,

maar kan iemand mij een link of zo voor dit grote project?

gegroet
mc_eddy

De link is http://www.bitscope.com gevestigd in Australië voor zover ik herinner me!

Hier zijn een kloon van bitscope project.
De chipset en A / D module zijn origineel door bitscope.
Gelegen in Cizek Repulic.
http://www.vitrum.cz/snail/bitscope.htm

hy,

woww it's great, start morgen
te bouwen mijne.

Gegroet
mc_eddy

Ik nam slechts een korte blik op de site, maar het lijkt mij dat de PIC-code en de FPGA-code is niet beschikbaar.Je hebt te kopen voorgeprogrammeerde chips.
Is dit correct?of heb ik iets gemist.
Maar het is een groot project.

Mitsuko

Hi Mitsuko

Thats correct je de PIC en de Lattice de andere kun je ofwel kopen bitscope of elders kopen.
Ik kocht de PCB's, omdat ik havent de mogelijkheid om godd PCB's maken thuis kreeg.
Last edited by Cluricaun op 29 maart 2004 22:19, edited in totaal 1 keer

Hi guys,

Niemand heeft PIC-code en FPGA-code voor bitscope?Ik neem aan dat de IC's saled door bitscope zijn CodeProtected ...ThX

NeuralC

69, USD, dat is 78 Euro voor de PCB en de chipset.Niet echt goedkoop, maar heel redelijk.
En dit ding werkt echt?
Hoe zit het met de software, is er anytjing te kopen, of is op alle shareware?

Denk dat ik het eens proberen, mijn oude toepassingsgebied is bijna dood toch.

Goede posting guy's
Bedankt.
Mitsuko[Dit bericht is bewerkt door: Mitsuko op 2002-03-07 22:32]

Hi Mitsuko en anderen
Als theres enige hulp of ander advies nodig als je van plan bent een bitscope, PM bouwen en we kunnen delen wat informatie.Ik bouwde mijn 2 maanden geleden.

Groeten
Last edited by Cluricaun op 29 mrt 2004 22:20; bewerkten in totaal 1 keer

Hallo X
Heb je goed nieuws voor mij over Labview en bitscope?
Bedankt

haa ...de PIC en EPLD code hebben beschermd,
en de bron codes in Circuit Kelder artikel zijn demo-versie.
Frigo

Hi all!Misschien is het echt geweldig apparaat.Maar verzending naar sommige landen (zoals F *****' Rusland) is impossible.i vond dit:
ftp://ftp.circuitcellar.com/pub/Circuit_Cellar/1998/Issue_97/bitscope.zip

Inhoud van de te bereiken:
File description
==================

17 juli 1998

Bits-sch.PDF Schema's voor bitscope Rev 10

Bits-pcb.PDF overlay en koper lagen voor bitscope Rev 10

bitscope.PDF Proto Technical Document beschrijft Operationele Fundamentals

bits lst.PDF Proto notering van PIC-code.Referentie voor het begrip van de werking.

bits PIC 01.hex binary voor basisfunctionaliteit

bits-01.jed Lattice ispLSI1016-80 PLD

Iemand kan getest of vertellen over dit?Ik denk, kan het zeer nuttig

Hi Victor
De bitscope werd voor het eerst een winnende bijdrage in Circuit Kelder in -98.Dus de bestanden die u gevonden wordt vanaf dat jaar, sindsdien is er veel veranderingen geweest, maar als je goed zijn in het PIC programmeren kun je de code te wijzigen en te gebruiken.Met deze bestanden kun je misschien (compleet?) Bouwen de oude versie van BS.Als u de delen die je kunt bouwen erg goedkoop anders zou ik de PIC en Lattice en krijgen een veel beter ontwerp gekocht.Een ding om te onthouden is dat sommige van de onderdelen moeilijk te vinden, want dat is 4 jaar geleden.

Als een plan op te bouwen en hulp nodig hebben met wat ik vroeger circuits kun je PM me.
Last edited by Cluricaun op 29 maart 2004 22:21; bewerkten in totaal 1 keer

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back