Bit volgorde detector

K

kingmaker

Guest
Hallo, ik moet het ontwerp van een reeks 0110/1001 detector die een 1-uitgang produceert als de huidige ingang en de vorige drie ingangen komen overeen met hetzij de sequentie 0110 of 1001.De output 1 is te vinden op het moment van de vierde input van de herkende sequentie.

Iedereen kan trekken diagram?Ik weet niet of het juiste antwoord.Bedankt!

Toestandsdiagram klinkt wat langdradig voor die taak.Gewoon een shift register en vergelijk de output.

Ik denk dat het volgende diagram is geldig als overlappende sequenties is toegestaan
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

svicent,
dank voor uw werkende oplossing.door de manier, zou u kunnen noteren de stand opdracht voor Q0 tot Q6, makkelijk voor mij het antwoord te controleren.

Dit klinkt als een huiswerk probleem.Tenminste iemand anders deed je huiswerk voor je.

kingmaker

Als iemand je geholpen, gebruik de "heeft mij geholpen" knop voor het verzenden dankzij automatische bericht en voeg 3 punten (van edaboard.com bank) voor de geselecteerde nuttig lid.

Deze knop is alleen zichtbaar voor de persoon die onderwerp gemaakt en kan worden gebruikt slechts een per nuttig bericht.Dit is een geweldige manier voor dank - slechts een klik.

ftopic92438.html

Een vraag hier,

is dat geen verschil voor de oorspronkelijke staat voor zowel Mealy en Moore machine indien wilt bit reeks 0110 te sporen?Kan rechtstreeks instellen van 0 tot initiële toestand?

Mijn mening is: Als u de ingang initiële waarde (de logica waarde weten voordat de eerste klok rand) kunt u de oorspronkelijke staat te kiezen:
Als de input initiële waarde is altijd 0, kan de oorspronkelijke staat worden Q6 en Q0 kan worden opgeheven.
Als de input initiële waarde is altijd 1, de oorspronkelijke staat kan Q4 en Q0 worden verholpen kunnen worden.
Als u niet weet wat de input initiële waarde je moet Q0 houden als initiële toestand

Ik hoorde iemand zeggen dat

Moore voor de machine, moeten we de eerste staat en voor melig machine, kunnen we rechtstreeks instellen van de initiële toestand als 0.is het waar?

Voor een goede werking, een state machine (of Mealy Moore) moet een bekende oorspronkelijke staat op power-up.In het bovenstaande diagram, symbolen Q0, Q1 ,..., Q6 zijn namen van landen die u moet codificeren.Kies een eerste gecodeerd staat waarin de staat machine gemakkelijk kan worden gedwongen op reset, meestal de staat 000.Als u Q6 als initiële toestand te kiezen, moet u toewijzen code 000 tot stand Q6.Meeste state machines hebben een reset signaal, synchrone of asynchrone, dat wordt beweerd tijdens het opstarten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back