bijpassende zeer lage z???

A

Ahmed Osama

Guest
hi all

Nu wil ik maken tx werken bij 1 MHz en begin ik aan de antenne design & vond ik als ik gebruik gemaakt van een kleine antenne te zien (L <λ/600), zal de interne Z-heel erg laag minder dan 0.1Ω?

Ik wil weten de bijpassende tips voor een dergelijke zeer lage Z & lage Freq.antenne?

ook hoe deze problemen opgelost in de AM-radio die ongeveer 50 cm antenne of zelfs zonder antenne hebben?

thx all

Op ontvangen op die frequentie, kunt u een hoge ingangsimpedantie versterker.Er is zoveel atmosferische ruis dat de eerste fase ruis cijfer is niet belangrijk.

Op doorgeven dingen zijn anders.Je gaat problemen hebben met uw bijpassende vanwege de hoge reactief deel van de antenne impedantie.De bandbreedte wordt zo laag zijn dat het afgesneden deel van uw modulatie zijbanden.

Probeer hogere macht.Vergeet niet de wettelijke beperkingen op de uitgezonden straling in de banden.

hello Flatulent,Ik ben benieuwd hoe je de lage Z (small cap) in geval van zenden modus kan aansluiten?Tony

Het probleem zult hebben is de verliezen in de matching netwerk.Probeer een reeks inductor tot annulering van de capacitieve reactantie en dan een transformator.

Probeer ook een lus antenne.

Ik ben er vrij zeker van dat een elektrisch korte antenne heeft een zeer hoge impedantie.Waarom denk je dat het zal worden 0.1Ω?

http://www.hard-core-dx.com/nordicdx/antenna/wire/shortdipole.html

Winderig,Het probleem zult hebben is de verliezen in de matching netwerk.
Probeer een reeks inductor tot annulering van de capacitieve reactantie en dan een transformator.
Probeer ook een lus antenne.Bedankt voor je snelle reactie.In mijn geval wil ik rijden een zeer kort stukje draad, laten we zeggen 2 cm die moet worden gebruikt 70 tot 140 MHz zonder tuning.Dit sluit de lus antenne ...
Er moeten enkele efficiëntie, maar het is minder belangrijk ..Ik dacht in een parallel circuit afgestemd met een lage Q maar hoge impedantie (L hoge waarde) tussen de korte draad en grond.Het ingangssignaal toegepast met een capacitieve tik op het afgestemd circuit (spoel met parallelle 2 condensatoren in serie, middelpunt wordt het voederen punt)
Wat denkt u hierover?

Tony

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back