Betrouwbaarheid van de elco

F

Freddybaby

Guest
Ik heb verschillende apparaten in het veld dat ik moest elektrolytisch caps gebruiken.Dit is een outdoor-toepassing (in Iowa), vrij hoge betrouwbaarheid in dat als het mislukt, zal een duurder apparaat te mislukken veroorzaken.

Mijn vraag / opmerking: De MFG ratings voor het leven zijn tussen 1000-4000 uur.Dit lijkt onredelijk of extreem conservatief gegeven Ik heb 20yr oude apparatuur die niet is nagekomen met dit soort muts.

Er is een kleine transformator in de doos moeten houden dat de bittere kou Iowa, maar ik denk dat dit kan ook leiden tot problemen in de zomer, zoals uitdroging van de elektrolyt.

Ben ik paranoïde of moet ik echt dure militaire beoordeeld caps kopen?

Amerikaanse, Europese en Japanse elektrolytische condensatoren betrouwbaar zijn.Chinese enen en degenen die zijn gemaakt in een land dat u nog nooit gehoord over het niet zijn.

De drie belangrijkste factoren in de elektrolyt mislukkingen zijn:

1.temperatuur

2.rimpelspanning

3.toegepaste spanning.maximale betrouwbaarheid is een toegepaste voltage van 80% van de nominale spanning.Hoger en lager maakt voor vroege mislukkingen.

winderig wrote:

De drie belangrijkste factoren in de elektrolyt mislukkingen zijn:1.
temperatuur2.
rimpelspanning3.
toegepaste spanning.

In de jaren 60 elektrolytische condensatoren had rubberen afdichtingen die vervolgens gedroogd gekraakt.Nu gebruiken ze synthetische neopreen dat duurt bijna altijd.

[quote = "atferrari"] [quote = "winderig"] De drie belangrijkste factoren in de elektrolyt mislukkingen zijn:

1.temperatuur

2.rimpelspanning

3.toegepaste spanning.[/ quote]

Niet ook leeftijd? [/ Quote]

Zoals in de bovenstaande reactie, de zeehonden zijn beter deze dagen en dus de elektrolyt lekt niet zo veel met de leeftijd.

Ik heb een 25 jaar oude AM FM-tuner die ik zelden gebruik.Het werkt nog steeds en waarschijnlijk bevat elektrolytische condensatoren, vooral in de voeding.

Mijn Scott FM-ontvanger is 46 jaar oud en nog steeds werkt perfect.Het heeft vele originele elektrolytische condensatoren.

Het was de eerste FM-ontvanger te gebruiken in zijn ICs IF versterker.

Jaren geleden heb ik eigenaar van een 342 Scott anders in een mooie vorm, maar waar moest ik alle elektrolytische condensatoren vervangen groter dan 100uF.En dit was niet alleen mijn probleem.Ik vond veel mensen klaagden hierover.
Alleen beginnen met '80 fabrikanten gaat maken zeer betrouwbaar elco.

Mine is een Scott 341.Ik verving de FET toonregeling circuit met lage ruis, lage vervorming opamps.

Freddybaby
De definitie van "levenslang" varieert tussen manufacturesrs.Echter, een mislukking is niet noodzakelijk een katastrofisch mislukking.Levenslange wordt meestal gedefinieerd als de tijd, onder bepaalde bedrijfsomstandigheden, waarbij hetzij de capaciteit daalt met een bepaald percentage, of de ESR stijgt met een bepaald percentage.Elk van deze voorwaarden wordt beschouwd als een "mislukking".Door deze definitie wordt een condensator zou kunnen "Fail" en nog steeds perfect werken in een circuit.De meeste ontwerpers Geef een capcaitance die hoger is dan nodig om te zorgen voor de afbraak in capaciteit in de tijd.Ook is een condensator met een lager dan vereist ESR meestal opgegeven.Zie de volgende site voor een gedetailleerde uitleg van wat er gebeurt.
.
http://www.digikey.com/Web% 20Export/Supplier% 20Content/CDE_338/PDF/CDE_PredictingLifeTemp.pdf
Groeten,
KralToegevoegd na 3 minuten:Sorry!De website is http://www.edn.com/article/CA6588368.html.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back