Beste manier om te differentiëren seriële data over DC lichtnet

G

Gandalf_Sr

Guest
Ik wil 10A hebben 2 PIC's communiceren met elkaar via een DC-lijn, die draait op 12V en misschien dragen.Het zal rijden motoren dus er zal me wat lawaai.Maximale afstand is waarschijnlijk rond 50m.De bijlage toont de fundamentele aanpak, maar ik ben niet zeker hoe het best te benaderen zetten de gegevens op het lichtnet.

Wat ik heb veel gelezen, blijkt dat een frequentie van 1 MHz is vrij eenvoudig om te filteren op / uit het lichtnet, maar de data-rate van I2C, SPI is niet zo hoog, het zou variëren, en ik kan niet alleen druk seriële data op het lichtnet, of kan ik?

Als ik moet een soort van modulatie, hoe zit het PSK of iets?

Iedereen wil chip in met suggesties?

Overige Info
De gegevens moeten worden bi-directionele, er bestaan alleen zal ooit 1 master en 1 slave - een aan elk uiteinde, zullen er slechts 1 signaal draad - Ik denk aan het verzenden van de gegevens en de macht over coax met de ve en signaal op de binnenste geleider.
Bedrag van de gegevens is vrij laag, dus ik ben bereid om toe te voegen, enz. veel van pariteit meerdere transmissie-en ontvangstbevestiging aan comms te krijgen betrouwbaar.

Draagtas 10A over co-ax klinkt een beetje riskant, de kern draad is goed geïsoleerd en kan niet gemakkelijk warmte afgevoerd, misschien krijg je een smelt-down, tenzij het echt zware hoogwaardige kabel.

Een betere oplossing is, indien kan worden gedaan is bijl gebruik maken van de co-to dragen het signaal en draad, gebruik maken van een aan de macht dragen het, je kunt het scherm gebruik maken van de co-bijl als het rendement voor beide.

Ik heb iets dergelijks nog niet gepland, maar even niets bouwde eigenlijk.Ik moet verlichting controle 15 kamer, zodat ieder kan ingeschakeld worden, uit of gedimd, vanuit een centrale doos.Mijn huis is LED lampjes, die afvloeien een 12V voeding.Mijn idee is om tijdelijk onderbreken van de levering van seriële data, waarschijnlijk op 1200 baud.Iedere ontvanger zal uittreksel haar aanbod van de inkomende 12V maar een lokale reservoir aan de macht houden de up, terwijl de gegevens worden verzonden en op zijn beurt zal de LED PWM-controle huidige.Iedere ontvanger zal reageren op een individueel adres gestuurd in de gegevens.

De enige problemen die ik voorzie in de aanpassing van deze idee om je systeem zou richtingen worden de moeilijkheden in het werken bi-10A en dat is veel stroom nodig om snel een puls.

Brian.

De coax Ik denk van het gebruik is gemakkelijk te kunnen uitvoeren 10A; bij 12 V DC dat is slechts 120W.Het heeft het voordeel dat de DC power noise en het signaal op de coax-centrum zal worden gescreend door de coax schild.

Met behulp van een van de protocollen die worden ondersteund door de PIC-familie zal bi-directionele data worden doorgegeven.

Als uw huis heeft een constante belasting van de LED-lampen dan gegevens over het vermogen tegelijkertijd zal waarschijnlijk redelijk simpel.

Oorspronkelijke vraag staat nog steeds, suggesties voor hoe te moduleren gegevens op DC-lijn nog steeds welkom.

Ted

Je hebt al beschouwd als modulatie.Dat is duidelijk de normale manier voor elke vorm van communicatie via het elektriciteitsnet.Je hebt twee opties:
- Gebruik een van de bestaande powerline-modem-chips respectievelijk chip sets, verkrijgbaar bij verschillende leveranciers
- Ontwerp een fundamentele bidirectionele modem op uw eigen, bijv. met behulp van FSK

Je hebt niet verteld ons de gegevens koers die u wilt gebruiken.Als het laag is, kunt u waarschijnlijk gebruik maken van audio-tonen met een DTMF of je eigen "Home Brew 'protocol.Zij zijn vrij gemakkelijk te produceren en te detecteren in de software en je kon alleen op het lichtnet met een klein signaal transformator en een serie condensator over de toevoerleiding.Of u kunt emuleren van een IR-protocol, zoals RC5 en hartslag van de drager is over de lijnen.

Als je iets nodig sneller, zou ik geneigd zijn om gebruik van een carrier gemoduleerd RF maar bij een hogere frequentie dan 1 MHz, 433 MHz, waar eventueel op goedkope transceiver modules zijn er in overvloed.Het isoleren van filter zou veel kleiner zijn en alle gegevens handshaking wordt verzorgd voor je.Kortom, je hebt een 'data in' en een 'data uit een pin aan elk uiteinde.

Brian.

Als u een kijkje nemen op de bestaande normen voor elektronische communicatie, bijv. X10, LonWorks, EIB / KNX, BACnet, vindt u een ruime keuze van kant en klare modules te gebruiken oplossingen, waaronder single-chip modems, media koppelingen en volledig zijn.

Het ontwerpen van een nieuwe methode van de kras of toepassing van een eventueel ongepaste techniek uit een ander veld (een suggestie van dit soort zijn al gemaakt, naar mijn mening) brengt een bepaalde kans op het opnieuw uitvinden van het wiel of (afhankelijk van uw vaardigheden) ook De heruitvinding van het wiel vierkant.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back