Bescherming diodes twee diodes vs enkele TVS

M

mscaff

Guest
Hallo, Ik probeer mijn microcontroller in-en uitgangen met behulp van een serie weerstand en een diode bescherming te beschermen. Ik weet niet of is het beter om dubbele diode (zoals BAV99) aangesloten in VCC, mijn teken en gnd, of gebruik een TVS (zoals MMBZ6V8AL) aangesloten op mijn signaal en grond. Bedankt, Mauricio

Hallo mscaff, als je een dual diode aansluit in VCC, ingang en GND de volgende kan gebeuren: Als de storing aan de ingang is van hoge energie, je kon VCC te hoog oploopt. Om de uC 24V (bijvoorbeeld) ik een spanningsdeler bestaande uit twee weerstanden (uitgangsspanning ca. 5 Volt) en sluit een zenerdiode 4,7 Volt evenwijdig aan de onderste weerstand-interface. Als de bovenste weerstand en de zener zijn groot genoeg is, kan dit circuit "eten" veel stroom (boert). Thomaz

Het TVS is veel beter, maar kan uiteindelijk op een duurder is dan de spanningsdeler en zener. Neem een ​​kijkje op AVX, ze hebben een aantal zeer mooie varistoren in SMD-pakketten kost ons 0,20 dollar per stuk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back