bepalen dielektrische constante van onbekend materiaal

G

ghb

Guest
met slechts een scalaire netwerk analyser en een dode kamer met patroon-recorder op dit moment te beslissen over een aanpak, maar vroeg me af of iemand anders misschien een mening over dit thanx hebben van te voren gb

Is uw materiaal in bulk of is het een gedrukte schakeling kaart? Als bulk kun je gebruik maken van uw kamer om de overdracht van een vlakke golf te meten door het materiaal. Wanneer het een halve golf dik is er geen reflectie en de transmissie heeft een lokaal maximum. Voor gedrukte schakeling materiaal, kan je het gebruiken als een condensator. Na het vinden van de capaciteit u werkt terug uit de formule te krijgen e-sub-r.

het materiaal zal worden gebruikt voor gedrukte schakelingen stijlontwerp waarin een patch antenne zijn voeding netwerk materiaal gekozen klant maar dit materiaal niet gewoonlijk in microgolftoepassingen ie er geen dielektrische constante gegevens genomen microgolffrequenties

sorry vergeten te vermelden dat ik het materiaal in bulk Ik zat te denken langs de vlakke golf idee maar de capacitieve benadering klinkt ook redelijk

Een mogelijk probleem u geconfronteerd de antenne gebruik is dat het materiaal een hoge verlies dat drastisch vermindert de antenne efficiëntie. Probeer het uit. Uw klant Misschien wilt u het materiaal te veranderen als ze vinden de extra kosten van het hoger eindversterkers om dezelfde stralingsveld te krijgen als uit een goede antenne is meer dan de kosten van het gebruik van goede magnetron materiaal.

Ik normaal gebruik golfgeleider voor een stuk van diëlektrische en zie de breking. Deze techniek dosis geen behoefte aan een netwerk analyzer. En een van mijn vriend maakt gebruik van hoorn antennes op mesure de permittiviteit van een vel diëlektrische met een grondvlak (geschikt voor patch-antenne en een hoge frequentie). Kan je ook geïnteresseerd in deze methode. Scalaire netwerk analyzer kan niet geven u de imaginaire component. :! :: Idea ::: [quote = ghb] met slechts een scalaire netwerk analyser en een dode kamer met patroon-recorder op dit moment te beslissen over een aanpak, maar vroeg me af of iemand anders zou kunnen hebben enkele gedachten over dit thanx in advance nl [/quote]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back