Belangrijkste verschil tussen ATMEL UC en PIC uc.

S

sn_burki

Guest
hi all Wat is het belangrijkste verschil tussen ATMEL en PIC, heb ik gewerkt aan ATMEL lange tijd en vond het erg makkelijk, maar het is leek het erop dat 80% van de mensen liever PIC in plaats van atmel?? hoewel PIC is duur in vergelijking met atmel?? wat is de reden ????? groeten.

Hier in Canada zuivere intercommunales en AVR zijn ongeveer dezelfde prijs.

Ik geef de voorkeur micro-controllers met gratis compiler.

Hier in Brazilië. we hebben de steun van Microchip vertegenwoordigers en distributeurs, we kunnen deelnemen aan de lokale Masters Seminars, de chips makkelijk zijn te vinden in de winkels tegen een redelijke prijs, zijn er heel wat boeken over PICs geschreven in de lokale taal (Portugees). Hetzelfde gebeurt niet met ATMEL.

Ik geef de voorkeur ATMEL, vanwege het 51 cores hebben. Maar de grootste aantrekkelijke aspect van PIC is RISC / Harvard architectuur, zodat een eenvoudige set van instructies, en ook een goede documentatie, waardoor het de beste keuze is om zichzelf te leren programmeurs. + + +

Ik geef de voorkeur PICs, Ze hebben de laagste prijs hebben, ze zijn performant, eenvoudig te gebruiken, en er zijn veel aanverwante gratis materiaal en software.

Hier in India AVR is goedkoper dan PICs Ik heb het gevoel leren avr is gemakkelijker dan foto .. Nandhu

Het belangrijkste verschil tussen Atmel en PIC is dat Atmel is een bedrijf dat enkele soorten microcontrollers produceert en PIC is een soort van microcontroller die wordt geproduceerd door Microchip bedrijf. Moge u concreet uw vraag? :)

hi all Ik dank u allen voor uw mening, maar mijn vraag was niet voor het verschil b / w altmel of foto voor de prijs of beschikbaarheid makkelijk, maar voor de technische achtergrond. Waarom wordt gebruikt foto Vaste in het veld dan Atlmel? Welke voorzieningen foto heeft die niet in atmel? etc. wat betreft

Foto's zijn meer populair wordt, naar mijn mening, als gevolg van twee belangrijke redenen: - Sterke ondersteuning van Microchip, en van internet, hetzij. U kunt eenvoudig overal kopen zuivere intercommunales. (Wat Atmel AVR doen?). - PIC lijkt gemakkelijk te leren met slechts 35 instructies, althans onder de 8-bit MCU's (AVR = 75, 8051 = 110). Maar ik heb liever AVR, want: - Limited PIC mogelijkheid te wijten aan korte instructie set. - De meeste instructies heeft slechts 1 machine cyclus (niet 4 in PIC, 12 in 8,051). Dat maakt AVR speciaal geschikt voor bepaalde toepassingen die zijn moeilijk te ontwerpen met PIC's of 8051. - AVR zijn optimumly ontworpen om programma met C. Enkele goede C-compilers zijn gratis op internet. - AVR zijn niet duur. Iemand anders?

PIC microcontrollers hebben ingebouwde PWM, terwijl de atmel hebben geen ... foto hebben veel functies die atmel niet hebben, maar Atmel is goed voor beginners is het gemakkelijk te gebruiken en eenvoudig te implementeren ...

Hi Atmel AVR's hebben PWM, zoals Pic. Ik werkte met PIC en AVR en ik dacht dat de PIC micro's stabieler zijn dan AVRs.for u bijvoorbeeld niet kon werken door AVR in de buurt van kleine motors.but in deze dagen ATMega AVR zijn stabiel en gemakkelijk te gebruiken. Zuivere intercommunales en AVR hebben vergelijkbare eigenschappen, maar foto's zijn duurder dan AVR in vergelijkbare range. Succes

PIC kan draaien op hogere snelheid.
-. AVR zijn optimumly ontworpen om programma met C. Enkele goede C-compilers zijn gratis op internet
C18 compiler is vrij van Microchip, en de 18F serie is geoptimaliseerd voor het programma met C. Het programmeren van de PIC is meer elegant, is er geen behoefte aan oscillator of externe klok voor seriële programmering. We kunnen niet zeggen, PIC of AVR is beter. Gebruik dat, dat is meer beschikbaar:!

[Quote = sn_burki] hi all Wat is het belangrijkste verschil tussen ATMEL en PIC, heb ik gewerkt aan ATMEL lange tijd en vond het erg makkelijk, maar het is leek het erop dat 80% van de mensen liever PIC in plaats van atmel?? hoewel PIC is duur in vergelijking met atmel?? wat is de reden ????? groeten. [/quote] als je vermogen om te compilers die Bascom of codevision gebruiken zou wel heel oneerlijk om echt krachtige mogelijkheden van avr's speciaal Atmega-serie die bijna de meeste van hen hebben meer dan 120 instructies uitgevoerd in een machine cyclus aanvulling om het te negeren de vaardigheden die Bascom of codevision geeft avr's zijn echt spannend ik stel voor dat je werkt met avr's.

[Quote = cai2] foto microcontrollers hebben een ingebouwde PWM, terwijl de atmel hebben geen ... foto hebben veel functies die atmel niet hebben, maar Atmel is goed voor beginners is het gemakkelijk te gebruiken en eenvoudig te implementeren ... [/quote] Het spijt me, maar AVR heeft een ingebouwde PWM. verwijzen naar hun datasheet. ze hebben twee PWM.

Naar mijn mening AVR zijn niet geschikt voor industriële toepassingen vanwege hun gevoeligheid voor elke vorm van inmenging. Ik had allerlei problemen met de AVR dat dode verliep zonder plausibele reden. Later kwam ik erachter dat ze hun fuse bits overschrijven onder bepaalde voorwaarden, bijvoorbeeld omdat ze kunnen de oscillator te wijzigen. Ze kunnen ook situaties waarbij het een hardware-reset kan er niet toe brengen hen uit een "bevroren" toestand. Ik heb zelfs gezien als een industrieel systeem gebouwd op twee AVR, een begeleiding van de ander voor het snijden van elkaars kracht om de bevriezing hierboven beschreven situatie te overwinnen. Nu, waar is het voordeel van het gebruik van AVR? Thuis op uw bureau is het misschien goed werken, maar in een real life situaties kunnen ze puinhoop het op echt slecht. Het is geen probleem als een AVR niet knippert een LED zoals het zou moeten, maar als het brandt een aantal apparaten die een paar duizend dollar je denkt dat meer dan twee keer voordat u AVR weer waardes.

Ik gebruik zowel de AVR en PIC, maar deze apparaten lijken aan elkaar gelijk en veel verschillen hebben. In het algemeen, AVR heeft meer dan SRAM PIC, speciaal 8bit-apparaten, maar PICmicro heeft de krachtige 16bit-apparaten, dus wat belangrijk is met betrekking tot de vraag welke te kiezen, is dat we moeten begrijpen de charateristics van beide apparaten.

Nou, ik persoonlijk gebruik PIC, maar je moet weten dat zowel met PIC en Atmel kun je een heleboel dingen te doen. Ook van bewust dat wanneer u gebruik maakt van het PIC frequentie verdeelt met 4! Bijvoorbeeld als je 4Mhz kristal dan ATMEL zal werken op 4Mhz en PIC op 1 MHz. Ik kan u verzekeren dat als u kiest voor PIC je zult er geen spijt van. Vriendelijke groeten

Hallo, ik heb ondervonden vele situaties die lijken AVR gevoelig voor EMI, maar concludeer ik het kan mijn fout zijn in ontwerp van het systeem. Dus mijn vraag aan meer ervaren AVR programmer is heeft ze vergelijkbaar probleem of eigenlijk [color = red] [size = 7] foto's zijn meer immuun in industriële omgevingen? [/Size] [/color] Dank u

Ik weet niet de ATMEL weten, maar ik kan zeggen dat PIC is eenvoudig te gebruiken en krachtig tegelijk, het is goedkoop, veel steun, en zijn overal te vinden: DI hebben ook putted wat foto's die werkzaam zijn in zeer slechte situactions, de meesten van hen, in de buurt van grote motoren en veel van electro magnetische storingen, en PIC blijven altijd werken ;-)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back