beginner: programmeerbare teller ontworpen door CPLD / FPGA?

S

sunyixiang

Guest
Ik moet het ontwerp 8 onafhankelijke programmeerbare tellers met behulp CPLD of FPGA op een VMEbus slaaf.De klok frequentie op deze tellers is 160 MHz en de N telt zijn programmeerbare tussen 4000 tot 5300.De resultaten van 8 kanalen moeten vierkante golven met 30 tot 40 kHz.

Ik wil ontwerpen met behulp van deze counters CPLD of FPGA, is het resonable?Of heb je een beter idee?

Als ik kan of moet gebruiken CPLD of FPGA, waarvan een is beter?Welk apparaat kan ik kiezen?Wat development kit kan ik kiezen?

Ik ben een beginner en weet niet hoe en waar ik beginnen met dit project.Thanks a lot.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

if u hebben FPGA, natuurlijk ga met FPGA daar kan meer poorten etc
Ik denk dat elke FPGA development kit zal doen?voor mij, mijn collega alleen @ ltera UP2 boards
u moet gebruiken HDL-codes te doen of alleen met logische poorten?

Ik gebruik verschillende Xilinx FPGA's, dus ik beveel het goedkope Spartan-3 FPGA.Zelfs de kleinste een heeft meer dan 1500 slippers, genoeg om een paar programmeerbare tellers.160 MHz is prima.

U kunt de Spartan 3 Starter Kit uit Xilinx of Digilent.Digilent biedt kits met verschillende grootte van FPGA's, maar ik denk dat je moet downloaden van de ontwikkeling van software van Xilinx (het
is gratis, maar enorm).De Xilinx kit bevat de cd-rom's.
http://www.xilinx.com/xlnx/xebiz/designResources/ip_product_details.jsp?key=DO-SPAR3-DK
http://www.digilentinc.com/info/S3Board.cfm

Als u nog nooit gebruikt FPGA's, hoeden voor een steile leercurve.U wilt leren Verilog of VHDL, want het
is veel gemakkelijker dan schematische binnenkomst.

Als uw project kan een beetje wachten, terwijl ook de nieuwe Spartan-3E.Verschillende leuke verbeteringen zoals nieuwe configuratie eenvoudiger methoden.

Ik weet niet wat over VMEbus, maar let op dat de meeste moderne FPGA's niet-interface rechtstreeks op 5V logica.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back