[Beginner] interfacing toetsenbord voor LCD

J

jandreas

Guest
hi everybody ... Ik ben nieuw hier .. hulp nodig over mijn project .. ik gebruik toetsenbord om paswoord in te voeren ... en het paswoord nodig hebt om show te worden in LCD 2 * 16 .. het is moeilijk voor mij om het paswoord te tonen ... is er iemand heeft een assembly code over it .. Ik gebruik AT89S51 ... en het zou mooi zijn als de code ook commentaar ... Please help me iedereen ... bedankt alle ... betreft de

Oh boy ... waarom is het altijd gebeurt als deze? U vraagt ​​om een ​​code maar je hebt niet gaf ons alle nuttige informatie. Wat? Ik gebruik poort B naar het LCD-scherm aan te sluiten, is het mogelijk om mijn code te gebruiken op de jouwe? Kom op, denk eens na! Plaats het schema, we zijn hier ingenieur iedereen zal je probleem te begrijpen ... systematisch alstublieft.

[Quote = jandreas] .. ik gebruik toetsenbord om paswoord in te voeren ... [/Quote] Waarom niet met behulp van standaard AT PS / 2 toetsenbord van de pc? 105 toetsen met slechts 2 ingangen van uw AT89S51! Controle lijnen LCD-scherm aangesloten op P1.5 op P1.7 van Dallas 89C450 gegevens lijnen LCD aangesloten op P3.4 op P3.7 van Dallas 89C450 Betekent dat past bij uw schema? Waarschijnlijk niet: :) (Die code die ik heb met commentaar :) :) Maar, zoals rikie_rizza al gezegd, ons te tonen wat heb je tot nu toe, vertel ons uw probleem :)

dankzij uw aandacht, eerlijk gezegd heb ik niet zelfs iets .. zoals schema of anders ... eerlijk ik wil eerst een studie over het programma .. nah, want van dat, ik moet al je hulp ... en dit is mijn laatste project dat gaf van mijn docent .. hij wilde dat ik gewoon toetsenbord en LCD te gebruiken (dat alleen de kleine delen van mijn laatste project) .... Door u de 4-cijferige van toetsenbord, en dan bleek in LCD ... Ik heb geleerd over hoe de cijfers blijkt in 7-segment ... maar ik weet niet hoe op die in lcd .. nah oorzaak van dat als er iemand weet het .. neem dan deel ik de code, en het zou beter zijn als de code ook commentaar ... WAT

[Quote = jandreas] dankzij uw aandacht, eerlijk gezegd heb ik niet zelfs iets .. zoals schema of anders ... eerlijk ik wil eerst een studie over het programma .. nah, want van dat, ik moet al je hulp ... en dit is mijn laatste project dat gaf van mijn docent .. hij wilde dat ik gewoon toetsenbord en LCD te gebruiken (dat alleen de kleine delen van mijn laatste project) .... Door u de 4-cijferige van toetsenbord, en dan bleek in LCD ... Ik heb geleerd over hoe de cijfers blijkt in 7-segment ... maar ik weet niet hoe op die in lcd .. nah oorzaak van dat als er iemand weet het .. neem dan deel ik de code, en het zou beter zijn als de code ook commentaar ... WAT [/quote] Het is je opdracht, je verondersteld om het werk te doen. Google is je vriend.

Ik ben het volkomen eens met blueroomelectronics: (maar ik ben nog steeds bereid om u te helpen :) De eerste stap in een dergelijk project is niet de studie van een programma, is het ontwerp van de hardware. Zodra u een schema kunnen we nadenken over de rest ... ...

bedankt kerel ... ik zal proberen om het schema te bouwen interface tussen het toetsenbord en het LCD eerste ...

Hallo allemaal, ik ben nog nieuw hier en hulp nodig hebben over mijn project. ik gebruik het 4x3 toetsenbord om de waarde in te voeren via het LCD-scherm. Het probleem is bij het drukken op toetsen kan het niet zien als wat num ik wil .... Als hier iemand de mikroC code over heeft en het zou leuk zijn om commentaar ... Bedankt!!

maar mikroC is voor PIC en u gebruik maakt van een at89S51 Dus wat `s up?

[Quote = Kurenai_ryu], maar mikroC is voor PIC en u gebruik maakt van een at89S51 Dus wat `sa up [/quote] Verschillende poster: idea :: |

Ik ben gebruik maken van de PIC16F877A als mijn project. Het probleem dat ik werd geconfronteerd is ik kan niet de waarde krijgen door de LCD (HD44780) als op het toetsenbord (4x3). Als kan ik wil gebruik maken van de mickroC software om het te doen. Dank ...... Groeten Kevin [size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 20 minuten: [/color] [/size] Bedankt MrChips voor ur beantwoorden ..... De website u aanbevelen voor mij, heb ik eerder proberen, maar het kan goed werken. Wanneer de test door het hardware gedeelte het automatisch het toetsenblok waarde gegenereerd zonder indrukken van een toets ..... haiz ... echt headeache Groeten kevin

Wanneer de test door het hardware gedeelte het automatisch het toetsenbord waarden die zijn gegenereerd
Toen Kevin de voorwaarde wordt voldaan, zonder druk op de toets te worden aangepast, de PIN-waarde wil zeggen als u hebt ingesteld portx pinx >>>> 0 = 0ff 1 = aan vervolgens ingesteld op portx pinx >>>> 0 = op 1 = uit precies tegenover dan voorwaarde niet voldaan tot druk op de knop. MrChips: |

Mrchips .... Ik heb wel mijn eigen programma en laat het een deel van de MickroC voorbeeld, maar het kan goed werken tijdens de test door de Proteus Software. Als ik de PIC en test op de hardware het niet kan functioneren als ik wil branden. Ik overschakelen op de levering, de waarde automatisch weergegeven op het LCD-scherm. haiz ...... : Cry: iemand mij kan helpen ..... pls pls!!! Groeten kevin

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back