beetje hulp op het ontwerpen van Mealy machine

D

david90

Guest
Ik ben krijgen een toestandsdiagram en ik veronderstel om alleen gebruik JK FFs (geen hekken) en een EPROM aan de staat diagram te voeren.Hoe kan ik dit doen?

Je moet de staat diagram converteren naar een formaat in tabelvorm.

1.Vaststelling van het aantal van flip-flops, gebaseerd op het aantal staten: # Staten <= 2 ^ n, waarbij n het aantal van flip-flops.
2.Wijs codes aan de staten in het diagram (combinaties van Q-uitgangen).Zorg ervoor dat je codes toewijzen grenzend aan aangrenzende staten of staten volgende proeven van asynchrone signalen.
3.Bepaal de vereiste functies voor elke staat, voor elk J en K ingang, op basis van de JK ff vergelijking en de code van de volgende staat.
4.De flip-flops Q uitgangen worden aangesloten op adressen op de EPROM.Andere adressen zal gaan naar de signalen die moeten worden getest door u state-machine.De uitgangen van de EPROM worden gevoederd aan de JK-ingangen van de flip-flops.

Dus nu zie je hoe het gaat.In een bepaalde staat, de EPROM-uitgangen van de vereiste JK signalen voor het circuit te gaan naar de volgende staat wanneer geklokt.Vanaf dat je de inhoud van de EPROM.

VVV

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back