batterijen - oplaadbaar - laadstroom op batterijen met een verloren capaciteit?

L

lee321987

Guest
Als de batterijen een lagere capaciteit dan zijn ze gewaardeerd hebben, is het nog steeds goed om je laadstroom op hun nominaal vermogen basis? Voorbeeld: Ik heb enkele 2000mAh NiMH AA dat mijn accu analyzer zegt dat slechts ~ 1000mAh capaciteit. Is het goed om te overwegen C te 2AMPs, of moet ik gebruik C = 1A bij het berekenen van laadstroom? (Ik heb gelezen dat NIMH's die dit uitgeput moeten worden weggegooid, maar ik heb alleen deze gebruiken in mijn muis, en wacht niet te lang voor een lange tijd daar)

Naar mijn mening, als een batterij oud wordt, maakt het niet uit een hoop als de lading algoritme optimaal is of niet. Aan de andere kant, het laden in een lager tempo is meestal beter om efficiënter laadcapaciteit te krijgen hoewel de prijs is tijd. Soms (niet aanbevolen zonder tests), gepulste laadstroom met een relatief hoge waarde (als een tijdelijk refresh) kan bijdragen tot het herstel een deel van de verloren capaciteit hoewel dit afhankelijk van het type batterij. OT: Mag ik u vragen of uw batterij analyzer maatregel ook de interne weerstand (impedantie)? Kerim

Misschien had ik moeten geformuleerd mijn vraag beter. Ik zou graag weten of het laden van een 2000mAh-rated batterij die alleen een werkelijke capaciteit van 1000mAh bij 2AMPs heeft hetzelfde negatieve effect als het opladen van een geheel nieuwe 1000mAh-rated batterij 2AMPs. Over de pulserende - ja, ik heb bracht wat leven terug in een paar NIMH en NiCad's door het opladen van een condensator 70.000 MFD (grootte van een blikje frisdrank) met een 12Volt wand-wrat, en lossen het door de accu's ... Over de accu analyzer - ja het maatregelen impedantie (op ten minste een van het opladen algoritmes), maar nooit verschijnt dit nummer. Het model is MH-C9000 door Powerex.

Logisch een oude 1000mAH batterij is een of andere manier equivalent, met betrekking tot de capaciteit, een nieuwe 1000mAH een. Dat is voor een oude batterij, zowel de laad-en ontlaadstromen moet worden verlaagd (als ze relatief hoge) tot verlenging van de levensduur verder om een goede mate. Dit zou kunnen verklaren de relatief snelle afbraak van de capaciteit van de batterij als het snel opladen algoritme is gelijk gehouden aan haar leven (hetzelfde geldt als de belasting is nogal zwaar). Gelukkig wordt de accu-prijzen naar beneden, zodat dat het vervangen van een keer per jaar zal geen probleem maar ik zal meer blij zijn als het duurt voor 5 jaar in plaats:) Kerim

@ KerimF Ik nam aan dat ik de lading tarief op een lege batterij capaciteit lager, maar ik weet niet precies hoe de chemie werkt, dus ik was niet zeker. Ik gok dat je gelijk hebt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back