Batterij back-up circuit te helpen nodig!

A

ali.mani

Guest
hi. Ik ben het ontwerpen van een project voor het volgen van voertuigen met behulp van sim548c module. het project is voltooid, maar het enige wat overblijft is dat ik wil een batterij back-up systeem voor mijn circuit te ontwikkelen. Ik gebruik een 12V DC adapter aan op een 12v auto-accu voor de stroomvoorziening te modelleren. deze 12v wordt gebruikt om de macht van de sim548 module, een microcontroller en een aantal andere IC's. Nu wil ik een schakelcircuit die overschakelt van de voeding naar de externe batterij wanneer de voedingsspanning onder een bepaald spanningsniveau, laten we zeggen 10v (rekening houdend met een 12v auto-ontlading van de accu). Ik zat te denken van het gebruik van een relais, maar kon niet vinden van een 10v relais. vriendelijk help me out! (Het is niet verplicht om de batterij op te laden en stromingen t 3A nodig zijn voor de sim module)

U kunt gebruik maken van dezelfde relais voor 12V, het zal op 10V werken in de meeste gevallen. U kunt zien fabrikant datasheet over dat relais dat u van plan bent te gebruiken, wat is een minimale spanning voor spoel.

Kan worden gebruikt een parallelle verbinding tussen de interne voeding en een batterij (eventueel kleine weerstand voor stroombegrenzing). Op deze manier voeding te houden opgeladen batterij en diervoeders macht om circuit. Als de batterij externaly is opgeladen of hebben een aparte laden circuit, kan gebruik maken van een diode (2 of 3 in de serie) om de batterijen te isoleren van interne voeding (indien nodig / gewenst). Wanneer de voeding dalen tot onder de 11.3V (10,6 of 9.9V), zal automatisch de batterij werd bron voor circuit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back