S
SuperFEKO
Guest
Hi to all.
Ik heb uw hulp nodig.
Het is algemeen bekend dat een generieke antenne kan worden gekarakteriseerd in termen van Antenna Factor Correction (ACF) of door Gain (G).
ACF is een ontvangende parameter.
G is een verzendende parameter.
Door wederkerigheid, theorie vertelt ons dat de twee parameters zijn gerelateerd aan elke andere.In lineaire termijn en we hebben:
1 / G = (R / ξ) * λ ˛ / (4 * pi) * (ACF) ˛
Waar:
ξ is de impedantie van het medium waar de voortplanting is.
R is het systeem impedantie (meestal 50 Ohm)
λ is de golflengte
Ik
wil graag om te controleren of de relatie tussen ACF en G met FEKO.
Ik kies een dipool antenne voor de proef.Ik wil de kloof de test in twee deel:
1) Het ontvangen modus:
Ik Excite de dipool met een vlakke golf van electrin veld E en meet ik de spanning (VR) in een belasting van 50 Ohm op de kloof van de dipool.De verhouding E /
VR is de ACF.
2) Transitting modus:
FEKO heeft de PW kaart die toelaat om Excite de dipool met een echte generator.Ik probeer te prikkelen de kloof met deze optie.Na altijd met FEKO, i waarnemingspunt de Gain van de dipool antenne (dezelfde van de ontvangende modus).Maar ..... het resultaat is anders: de Gain verkregen trasmitting modus en de ACF obteined in ontvangst modus niet overeenkomen met de vergelijking in de bovenkant van het papier.
Ik
ben er zeker van dat de simulatie van de ontvangst-modus is correct (andere verifieert vertel me dit).Ik denk dat het probleem is de toezendende modus.In het bijzonder denk ik het probleem is het voederen simulatie van de dipool.
Kunt u mij helpen?
Heeft iemand gebruik van de GT-kaart met FEKO voor de simulatie van een echte generator die een antenne-feeds?
Heeft iemand probeert te simuleren de Gain van een generiek antenne?
Thanks a lot.
Marco
Ik heb uw hulp nodig.
Het is algemeen bekend dat een generieke antenne kan worden gekarakteriseerd in termen van Antenna Factor Correction (ACF) of door Gain (G).
ACF is een ontvangende parameter.
G is een verzendende parameter.
Door wederkerigheid, theorie vertelt ons dat de twee parameters zijn gerelateerd aan elke andere.In lineaire termijn en we hebben:
1 / G = (R / ξ) * λ ˛ / (4 * pi) * (ACF) ˛
Waar:
ξ is de impedantie van het medium waar de voortplanting is.
R is het systeem impedantie (meestal 50 Ohm)
λ is de golflengte
Ik
wil graag om te controleren of de relatie tussen ACF en G met FEKO.
Ik kies een dipool antenne voor de proef.Ik wil de kloof de test in twee deel:
1) Het ontvangen modus:
Ik Excite de dipool met een vlakke golf van electrin veld E en meet ik de spanning (VR) in een belasting van 50 Ohm op de kloof van de dipool.De verhouding E /
VR is de ACF.
2) Transitting modus:
FEKO heeft de PW kaart die toelaat om Excite de dipool met een echte generator.Ik probeer te prikkelen de kloof met deze optie.Na altijd met FEKO, i waarnemingspunt de Gain van de dipool antenne (dezelfde van de ontvangende modus).Maar ..... het resultaat is anders: de Gain verkregen trasmitting modus en de ACF obteined in ontvangst modus niet overeenkomen met de vergelijking in de bovenkant van het papier.
Ik
ben er zeker van dat de simulatie van de ontvangst-modus is correct (andere verifieert vertel me dit).Ik denk dat het probleem is de toezendende modus.In het bijzonder denk ik het probleem is het voederen simulatie van de dipool.
Kunt u mij helpen?
Heeft iemand gebruik van de GT-kaart met FEKO voor de simulatie van een echte generator die een antenne-feeds?
Heeft iemand probeert te simuleren de Gain van een generiek antenne?
Thanks a lot.
Marco