basic circuit analyse ASK / FSK

X

xpower

Guest
nieuw lid hier:-D Ive geprobeerd om het circuit van een cheep Chinese draadloze deur wetsvoorstel te begrijpen. Ive gedaan het circuit in de Proteus simulator. maar ik kon de oscillatie niet op 315MHz. de schakeling uit encoder producten pulsen en oscillator de pulsen moduleren. maar in de simulator i couldnt get any oscillatie dus niet kon raden of het FM of AM. C9018 transistoren werden gebruikt in het circuit, maar ik gebruikte 2n2222a cuz de eerste niet beschikbaar is in de simulator. Ive gewijzigde het circuit om oscilleren op 30MHz dan eindigde met hetzelfde resultaat. het lijkt erop dat deze simulator een bug of een tekort heeft. volgens mijn begrip dient de schakeling oscilleren op elke hoge puls van de encoder is een AM modulatie. enig idee hoe kan ik het bereik. ive toegevoegd een fase (bevestigd), maar werkt niet. enig idee? View attachment 71875 View attachment 71874 dankzij veel.

Hallo getoonde schakeling toont waarden voor UHF werking. 2N2222A heeft negatieve versterking bij deze frequenties, dus je moet een transistor te gebruiken met een hogere ft (ongeveer 1 GHz, net als de eigenlijke transistor heeft). Heeft u BFS17 (heeft een lagere Pmax cijfer dan originele transistor)? U kunt een kijkje nemen op uw circuit, het maakt hoe oscilleren? Ik bedoel, waar is de positieve feedback pad naar oscillatie inschakelen?

Hallo, De getoonde circuit, staan ​​de waarden voor de UHF-werking. 2N2222A heeft negatieve versterking bij deze frequenties, dus je moet een transistor te gebruiken met een hogere ft (ongeveer 1 GHz, net als de eigenlijke transistor heeft). Heeft u BFS17 (heeft een lagere Pmax cijfer dan originele transistor)? U kunt een kijkje nemen op uw circuit, het maakt hoe oscilleren? Ik bedoel, waar is de positieve feedback pad naar oscillatie inschakelen?
dank Wim, ik dezelfde merkte ten aanzien van de positieve feedback. maar dit circuit lijkt oscilleren op elke puls van de encoder. zodat de encoder pulsen houdt het circuit in leven. toch, het lijkt erop dat het toevoegen van een versterking podium om de oorspronkelijke circuit is slecht idee. :???: Ik zal overwegen het vervangen van de c9018 met een hogere macht en freq een. cheerz ..

Bedoel je dat de gesimuleerde schakeling doet trillen, of de feitelijke circuit? Ten aanzien van de transistor, Als je al condensatoren in het model te verminderen met ongeveer factor 4 en het verminderen van de looptijd (TT parameters) met factor 5, heb je een transistor die dichter bij de originele transistor.

Bedoel je dat de gesimuleerde schakeling niet oscilleren, of de feitelijke circuit? Ten aanzien van de transistor, Als je al condensatoren in het model te verminderen met ongeveer factor 4 en het verminderen van de looptijd (TT parameters) met factor 5, heb je een transistor die dichter bij de originele transistor.
het is een Chinese draadloze deur factuur en de werking ervan, dus ik veronderstel dat de pendelende. ;-) En het lijkt alsof een AM-modulator die een 21KHz van digitale gegevens met 315MHz drager moduleert. Maar goed, ik probeerde het bereik van dat wetsvoorstel te verhogen. BTW, hoe bewerk ik de transistor model? maak gebruik van Proteus simulator die gebruik maakt van kruiden modellen meeste van de tijd. cheerz.

Op zoek naar uw circuit Ik denk ook dat het AM / OOK als bij de uitgang van de IC gaat nul, de transistor krijgt geen bias meer en dan de oscillatie zal zeer waarschijnlijk verval tot nul. Als u Doubs, misschien heb je een paar kleine signaal schottky diode die u kunt gebruiken in een detector circuit. Wanneer u de uitgang te maken aan een oscilloscoop of LF versterker, kunt u controleren of het OOK of FSK. Heeft de zender module hebben een externe antenne? Zo niet, dan een antenne (denk aan twee draden van ongeveer 0,2 lambda per stuk), een tot de grond en een van de de RF uitgang toe te voegen, kan het bereik aanzienlijk. Ik weet niet Proteus, dus ik hoop dat een ander persoon kan u helpen.

ive verweven zijn dat de zender naar PC-geluid kaart naar algemeen idee van de uitgang te hebben. Zijn als groep van spikes die zich voordoen op bepaalde intervallen, zodat ik rustig zeker van zijn een AM-modulator en die groep spikes zijn de digitale woorden :) uitbreiding van de antenne zal de draaggolffrequentie drijven en zal de rekening meer lelijke:.. lol : ben op zoek naar een interne oplossing, zoals het veranderen van de transistors ... enz. cheerzz [color = "Silver"]

Hallo, wijzigen van de frequentie bij het veranderen van de belasting gezien door een LC-free running oscillator is normaal gedrag. Ik hoopte dat de tweede fase zou voldoende isolatie bieden tussen een antenne en de oscillator, helaas niet. Normaal gesproken is de fase na de oscillator zou voldoende isolatie te bieden, maar u had het "goedkope" in je eerste bericht .... Geluidskaart Heeft u de RF-uitgang aansluiten op een geluidskaart aan niet-lineariteit te gebruiken in de geluidskaart als RF-detector?

YEB, ik weet dat de geluidskaart heeft sampling rate beperkt, maar het kan algemeen beeld geven over de golfvorm. dus ik geluidsopname software die wordt gebruikt en nam de uitgang van de tweede fase, het geluid was iets als Buzzz ... werd het detecteren van de digitale pulsen inderdaad. Dat was gelijk aan de uitgang simulatie (bijlage).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back