Basic analoge signaalverwerking vraag

M

my8os

Guest
Ik wil graag een toevoeging van differentieel de huidige signalen uit te voeren om de resulterende verschilstroom signaal in een gilbert-based multiplier. Hoe kan ik het uitvoeren van deze toevoeging? Eenvoudige KCL zal niet werken op differentiële signalen, omdat de common mode moet worden geannuleerd. Bedankt voor alle suggesties.

Ik kon niet verstaan wat je hier bedoeld. Maar in het geval van het verwijderen van het common mode signaal, waarom wil je niet gebruiken ac koppeling?

Is het niet AC-koppeling voor spanningssignalen? Hoe dan ook, ik heb het over de huidige-mode circuits. Het blijkt dat als ik de common mode stroom te houden binnen aanvaardbare grenzen, zal ik niet nodig om het te annuleren, maar het zou leuk zijn om te kunnen.

Ik ben niet bekend met de huidige mode-circuits, maar ik denk dat er moet ook een bepaalde manier voor de huidige ac-koppeling. AC koppeling is eigenlijk een high-pass filter. Bijvoorbeeld, een weerstand parallel aan de grond, gevolgd door een reeks pet te laden, zou kunnen werken. De dc stroom zal gaan naar de grond door middel van de weerstand, terwijl de ac zal door de kap als de cut-off frequentie wordt zorgvuldig opgepakt. Corrigeer me als ik verkeerd ben.

U kunt converteren van differentiële stroom naar spanning en ga vervolgens op het combineren van de spanningen op de gebruikelijke manier op amp. Om dit te doen de differentiële huidige conversie, gebruik maken van de traditionele vier weerstand-opamp circuit en geen gebruik maken van de twee weerstanden die naar de bron van het signaal. Gebruik alleen maar draden. De stroom-spanning conversie factor is dan de gelijke waarde van weerstanden, een van de uitgang naar de inverterende ingang en een van de noninverting ingang aan de grond. Een andere ruwe methode is om gelijke waarde weerstanden zetten van de twee huidige ingangen naar de aarde. Dit zal twee voltages. Uit deze twee voltages gaan door een differentiële versterker. Dan is er de mogelijkheid om de differentiële ingangen van de mixer direct op de twee weerstanden beschreven in de vorige paragraaf. Als uw mixer heeft genoeg common mode dynamisch bereik, zal het goed verwerken van het ingangssignaal.

Bedankt voor uw ideeën! Het omzetten van de spanning zou leiden tot extra overhead in mijn circuits en waarschijnlijk verminderen mijn dynamisch bereik. Ik wens een huidige modus ontwerp te handhaven, waar ik kon. Ik heb een referentie die een huidige modus oplossing shows en ik zal het proberen. Het is in een paper van 1995 Coggins 'Een hybride analoge en digitale VLSI Neural Network for Intracardiale Morfologie classificatie'.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back