BASCOM en instructie uitvoeringstermijnen

L

laser

Guest
Hi all.
Ik denk over het starten van BASCOM AVR te gebruiken, maar eerst wil ik weten of ik uitvoeringstermijnen kunt bedienen met deze software.
Dit is gemakkelijk te bereiken bij het programmeren in assembler, maar wanneer compilers worden gebruikt, de programmeur gewoonlijk does'nt hebben geen controle over hoeveel klok Cicles elke instructie nodig heeft om uit te voeren.
En omdat ik sommige timing gevoelige toepassingen te ontwikkelen, zou ik willen weten of BASCOM is anders, in dit aspect.

Dank u allen.

laser

De meeste van de samenstellers, in het algemeen C-compilers, geeft u mogelijkheid om een vergadering notering, interlaced of niet met je op hoog niveau code te genereren, zodat u gemakkelijk (..... relatief gemakkelijker) te controleren op uitvoering van de tijd en kunnen beslissen hoe het optimaliseren van uw code.

Maar BASCOM AVR, heeft geeft niet voor deze faciliteit, dat is het genereren. Hex-bestand, behalve voor de montage aanbieding.Dit geldt tot de versie 1.11.6.2 tenminste.Kan niet garanderen indien nieuwere versies, indien van toepassing, deze faciliteit hebben.

Voor criticals routine (dwz I / O) kunt u inline ASM richtlijn, zoals deze gebruiken:

$ ASM
LDI R24, 1 'load registreren R24 met de constante 1
St X, R24; slaan 1 in var c
$ END ASM

Of, als u gratis pinnen kan je een speld bij routine start en reset wanneer routine verstreken.U moet een oscilloscoop.

Of, veel beter gebruik maken van een C-compiler.Hoewel BASCOM is een fundamenteel samengesteld, beweerde voor geoptimaliseerd, is het nog steeds BASIC.Dus je kunt niet de volledige controle hoe je routine geschreven wordt geoptimaliseerd.

Als je stand op BASIC wilt, kunt u proberen FASTAVR BASIC.Probeer www.fastavr.com.U moet in staat om een demo-exemplaar downloaden.
Het genereren voor ASM aanbieding.

Vergelijk tussen BASCOM en FastAVR, Welke moet ik kiezen en waarom?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back