BandPass met behulp van enkele levering opamp??

E

Elits

Guest
Hi all,
1.Ik wil weten hoe) filter het geluid van de blokgolf (50kHz?want toen ik het gebruik voor sinusvormige golf Bandpass, mijn blokgolf werd gedifferentieerd (HPF) en geïntegreerde (LPF).
2.Hoe maak je met behulp van enkele levering bandpass Opamp (LM324)?is de configuratie hetzelfde als we gebruik dubbel aanbod opamp?Ik wil bandpass maken (100Hz-14kHz) voor audio, maar met behulp van enkele levering opamp ..

please help me
Bedankt

Elits

Om een einde te 50Hz het plein, moet u denken aan de componets van dit signaal:

bij 50 Hz, 3 * (50Hz), 5 * (50Hz), 7 * (50Hz)..........

U moet gebruik maken van een inkeping filter en neem beslissen hoeveel u wilt harmonischen te elimineren.

Voorbeeld 2 harmonischen, een fl u <50Hz en FH> 350Hz
en gebruik een 3de orde filtersand zorg ervoor dat deze frequenties blijft op het verwerpen band.

Natuurlijk kunt u schakelingen bouwen met opamps en voorziet hen van een enkele levering spoor ..
De truc is dat in plaats van het gebruik van 0V als referentie, zoals het geval is met dual-aanbod, moet u verwezen ingangen tot 1 / 2 Vcc, en tussen de etappes moet je gebruiken .. koppelcondensatoren

Een bandfilter voor dit bereik (100 Hz - 14kHz) kan gebouwd worden van de in serie geschakeld (cascade) high-pass (100Hz) en low-pass (14kHz) filters ..
Hieronder is een voorbeeld van een geleverde LPF HPF ..

Als u meer wilt lezen over de enkele levering van opamps probleem hier is de link:
Quote:

"Een interne Supply-Op-Amp Circuit Collection"

Een van de grootste problemen voor de ontwerpers van op-amp circuit ontstaat wanneer het circuit moet worden bediend vanuit een enkele levering, dan A15 V. In deze nota geeft werkcircuit voorbeelden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back