bandpass filter in ADS door gebruik te maken Spiral inductor interdigC?

E

electronicman

Guest
Hoi ik ben ontwerp banpass filteren met behulp van vlakke hoop gegooid element (spiraal spoel en interdigitale condensator) op 10GH.It is makkelijk om het te doen met de L, C in ADS hoop gegooid element, maar het probleem die ik tegenkwam toen ik probeerde de noemer elemnt om te zetten waarden van oridinary een tot vlakke noemer element en sluit ze de simulatie-uitkomsten niet de ontworpen bandpass filter (door het omzetten van elke hoop gegooid L met een spiraal spoel en elke hoop gegooid C met een interdigitale condensator) overeenkomen. iemand verteld dat, omdat de parasitaire elementen binnen de vlakke geconcentreerde element. hoe kan ik het overwinnen van de parasitaire element in de geconcentreerde elementen? hoe kan ik het ontwerp banddoorlaatfilter door gebruik te maken spiraal spoel en interdigitale condensator? wat moet ik mijn ontwerp elemnet effectieve waarden op welke frequentie? bedankt

op de 10 GHz-bereik u kunt gebruik maken van microstrips, in plaats van hoop gegooid elementen khouly

hi electronicman Zelfs als u gebruik microstrip elementen er r ook parasitaire elementen komen aan de foto. hoeveel missmatch ur krijgt? Controleer nogmaals uw berekeningen. wanneer u gebruik condensator maken breedte van micro-strip lijn groot en wanneer u gebruik maken inductor breedte van de lijn klein zijn om effect van de parasitaire elementen Ik hoop dat dit zal bijdragen tot het verminderen Abhishekabs

Als u een kandidaat-lay-out voor uw spiraal en of condensator in de ADS, kunt u gebruik maken Sonnet Lite om de apparaten te simuleren en weer van het model in de ADS. Ik denk dat ik zag dat de laatste versie van Sonnet Lite een interface voor ADS heeft, zodat u kunt de component sturen naar Sonnet voor EM simulatie en krijgt een lay-out component terug in de ADS met S-parameter model en een lay-out op elkaar lijken symbool voor schema. Ik denk dat je ook de geometrie tweak in de Sonnet simulator aan het element geometrie af te stemmen. Sonnet heeft een equivalent circuit afzuigkap ook op dat het circuit past om een gelijkwaardig pi-netwerk van geconcentreerde elementen. Soms is dat helpt om te zien wat je parasitaire en verliezen zien. - Max

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back