Bandbreedte en winst van microstrip antenne

M

mwband

Guest
Hallo allemaal, heeft Microstrip antenne al bekend om een ​​zeer smalle bandbreedte hebben en ook low-gain. We hebben al bekend dat dit verschijnsel te wijten is aan de Q-factor van de antenne. Maar vele recente publicaties tonen dat we grotere bandbreedte en hoge gain tegelijkertijd verkrijgen. Hoe konden we verklaren dit fenomeen? groet,

Gain van maicrostrip antenne is toegenomen door de array van de antenne. Dit is de enige manier om de versterking van de antenne verhogen. Als u wilt dat de BW van de antenne te verhogen dan moet je snijden wat sleuf in de grond vlak van te maken sleuf aan de rand van de microstrip antenne dus het zal uitstralen op de frequentie in de buurt van de resonantiefrequentie van de zo uiteindelijk frequentieverhoging.

Hi Vkalariya, Bedankt voor de reactie. Je hebt gelijk. We kunnen de winst door het maken van een array en verhoging van de bandbreedte door snijden sommige sleuf op de grond. Ik denk dat de methode om de winst van MSA verhogen niet alleen het maken van het als een array, maar we kunnen ook doen een gestapelde om high-gain en breedband MSA te verkrijgen. Wat ik wil vragen is de reden van deze verschijnselen in verband met de Q-factor. Zoals bekend dat hoge-Q is de reden voor een krachtige antenne en het laag-Q is een breedband antenne. Hoe kon dit gebeuren in het ontwerp van high-gain en breedband MSA? Bedankt. groet,

Nou mwband ik zal u vertellen de vergelijking die de Q en de BW verband te brengen met de VSWR BW = (VSWR - 1) / (Q * (VSWR) ^ 0,5) deze vergelijking te vertellen dat als je wilt om het BW te verhogen dan moet je een compromis met VSWR (S11) en de Q factor voor de antenne.

Nou mwband ik zal u vertellen de vergelijking die de Q en de BW verband te brengen met de VSWR BW = (VSWR - 1) / (Q * (VSWR) ^ 0,5) deze vergelijking te vertellen dat als je wilt om het BW te verhogen dan moet je een compromis met VSWR (S11) en de Q factor voor de antenne.

Hi vkalariya, Yup, ik weet dat vergelijking. Ik zal herschrijven mijn laatste posting: Wat ik wil vragen is de reden van deze verschijnselen in verband met de Q-factor. Zoals bekend dat hoge-Q is de reden voor een krachtige antenne en het laag-Q is een breedband antenne. Hoe kon dit gebeuren in het ontwerp van high-gain en breedband MSA? groet,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back