balun zelf resonanse frequentie

Z

Zander_ua

Guest
Hallo iedereen!
Ik
heb het volgende probleem: Ik gebruik balun voor het single-ended-to-differentieel transformatie, maar de zelfstandige resonanse frequentie van de primaire winding is bijna op mijn frequentie-7.75GHz (werken - 7.7GHz).Kan ik het gebruik van dergelijke transformator?

to use inductor or transformer no higher than 3/4 of its self-resonanse frequency..

Iemand zegt, dat gewoonlijk aanbevolen
om inductor of transformator niet hoger dan 3 / 4 van haar zelfstandige resonanse frequentie ..- Waarom is dat (is de constante inductantie waarde speelt hier de belangrijkste rol)?Kunt u raden me wat literatuur werden haar verklaren?

Bedankt!

De balun zelf resonantie freq.is te laag voor uw freq.In inductor / transformator ontwerp, u wilt duw de zelfontspanner res.freq zo hoog mogelijk, zodat u een marge voor simulatie onjuistheden ...Ook u niet wilt dat uw inductor steeds een condensator!

Wikkelingen of smoorspoelen werken niet op 7GHz.Ik denk kegelvormige overgang
kan een keuze.Merchand balun misschien te klein om goed te werken
Afhankelijk van uw substraat.
SH

psmon schreef:

...
Ook u niet wilt dat uw inductor steeds een condensator!

Wanneer je dicht bij zichzelf resonantie, dat betekent dat parasitaire capaciteit, ofwel substraat of liquidatie-to-wikkeling, de oorzaak is van een resonantie.Als de Q hoog is, dan resonantie kan zeer smalle band!Je kan dus niet stemmen zowel de koppeling en de single-ended naar differentiële conversie over een breed-band.

Laat de bronnen van capaciteit.Substraat en winden capaciteit wordt verdeeld over de gehele lengte van de inductor.Hoe dichter je te resonantie,
hoe belangrijker het is dat je model van de gedistribueerde aard van die capaciteit.

Voor substraat capaciteit, moet u het model verdeeld substraat onder de inductor accuratlly om een correct antwoord.Uw primaire bron van variantie zal de inductor te substraat hoogte variatie, of de oxide variatie.Simuleer uw inductor voor de uitersten van het proces, en extract de S-parameter repsonse met behulp van tools als suchs momentum.

Volgende is bevel tot ontbinding capaciteit.Deze capaciteit algemeen varieert niet zo veel, omdat de afstand tussen de regels zijn over het algemeen beter gecontroleerd dan zeggen de oxide dikte (als percentage van tottal).Gebruik dynamiek weer en het wrost geval
de breedte van het metaal (dl varianten).

Ten slotte is uw lading impedantie variaties.De dichter bij resonantie u ook bent, de meer gevoelige de congruentieregels en single-to-differentieel conversie.

Als je al deze in aanmerking en simuleren en deze nog voldoet aan uw eisen, dan ben je ok Doorgaans echter de oxide variatie is ongeveer / -10%, het substraat modellering is te moeilijk te garanderen en nauwkeurig resultaat en de belasting variatie te hoog is moeten dicht bij resonantie.

Greg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back