balun test met twee haven netwerk analyzer

W

wizardz

Guest
Ik wil testen ongeveer drie poort on-chip baluns met behulp van twee-poorts netwerk analyzer.
De testresultaten moeten de invoeging verlies, koppeling coëfficiënt, amplitude en fase onbalans.Dus een eenvoudige aansluiting als een twee-poort transformator in de test is niet voldoende.
Sommige kranten geven aan dat typische proef opgezet omvatten:
1.test elke gedeeltelijke twee haven met een derde haven beëindigd met een 50 Ohm terminator.
2.test elke gedeeltelijke twee haven met een derde poort open, (ik weet niet of dit werkt, maar een papier gebruikt deze manier)
3.een combinatie van back to back de aansluiting van de balun.Misschien is het invoegen van het verlies is gemakkelijk verkrijgbaar, maar ik vraag me af of amplitude en fase onbalans informatie is opgenomen?

Als een enkele test balun ervaring en kan me helpen, ik zou hoog gewaardeerd.

Wat ik heb gedaan is de eerste optie.
Per definitie S-par zijn geldig in deze configuratie (de ongebruikte poort beëindigd met 50 Ohm).
Toen gebruikte ik een software voor het samenvoegen van de 3 s2p bestanden in een s3p wordt het verwijderen van de overbodige metingen.
Van s3p bestand dat u kunt berekenen / simuleren de balun insertion loss & umbalance.

Als je gebruik maakt van Agilent ADS is er een voorbeeld-project blijkt dat de hele procedure.

Ik hoop dat het kan helpen.

Mazz

# 1 goed werkt als het apparaat is goed bahaved.Ik gebruik het vaak voor baluns en combineerde de 2-poort bestanden mathmatically om een 3-poort bestand.Vergeleken met een differerntial netwerk analyzer en de resultaten zijn zeer dichtbij.

Dank voor antwoord, ik wil meer informatie toevoegen dat ik niet helemaal duidelijk.

Hoe is 50 Ohm beëindigd op een pad op de wafer, ik denk dat er moet worden sommige GSG sonde en Transmission Line?

Wat ik omgaan met een transformator balun, met impedantie transformatie verhouding van 4:1, 2:1 of zoiets.Zal de 50 Ohm test haven meer verlies, of is er een aantal geëvenaard S parameters plaats?

Op wafer beëindiging met GSG sonde kan een probleem zijn.
U dient een phisical weerstand op de ongebruikte poort (dus verschillende balun versie op chip).Ik weet niet of er nog andere manieren (misschien deembedding?)

Voor impedantie verhouding is er geen probleem: S-par zijn gedefinieerd in 50 ohm systemen.
Natuurlijk, als je de 200 Ohm differentiële poort (bijvoorbeeld in een 4:1 balun) met 50 Ohm u hogere verliezen.
Maar als u uw s3p bestand met de beschreven procedure, en vervolgens je de balun met de juiste impedantie (200 Ohm in mijn voorbeeld) krijg je de juiste resultaten.
Ik hoop dat het kan helpen.
Mazz

Thankyou weer Mazz.
Maar ik denk dat het onwaarschijnlijk is dat we aansluiten van een 50 Ohm weerstand terminatorsequenties on-chip als de gedeeltelijke twee haven metingen vereisen het aansluiten / ontkoppelen van de terminator.

Typische papier met deze on-chip test omvatten:

YJ Yoon, YJ Yoon, L. Yicheng, RC Frye, MYALMY Lau, PRASPR Smith, LAAL Ahlquist en DPAKDP Kossives, "Ontwerp en karakterisering van meerlagige spiraal transmissie-lijn balunsOntwerp en karakterisering van meerlagige spiraal transmissie-lijn baluns, "Microwave Theory and Techniques, IEEE Transactions op, vol. 47, pp. 1841-1847, 1999.

Maar de krant noemt weinig over het apparaat ingesteld.

Ik bemerkte ook een papier met behulp van partiële twee haven en derde open meettechniek, ik weet niet of dit werkt.H. Kai-Ye, H. Kai-Ye, H. Chia-Jen, en L. Len-Yi, "Modeling methodiek van geïntegreerde balun vijf-poort met behulp van twee-poorts RF-metingenModelleren van de methodologie van geïntegreerde balun vijf-poort met behulp van twee-poorts RF-metingen "in Radio Frequency Geïntegreerde circuits (RFIC) Symposium, 2005. Repertorium van Papers. IEEE 2005, 2005, pp. 295-298.

Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Iedereen die meer advies?
Ik heb bij het oplossen van dit probleem zo spoedig mogelijk.

Ik denk dat deze manier alleen maar kan de S2p te S3p, toch?

te mckinson,

Natuurlijk, de gedeeltelijke 2-poort tot 3 haven transformeren bevat ook enkele techniek te overwinnen discrepantie te wijten aan nonideal lasten.

Ik ben nog steeds de vraag van de on-wafer testmethode?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back