Baby Incubator Board Controller

H

Haytham

Guest
Hi all
Ik ben het ontwerpen van een controle aan boord voor sommige baby incubator.
Ik heb de volgende situatie
1 - Noodzaak van accurate en nauwkeurige meting van de temperatuur van 20C tot 40C. Heb ik geselecteerd met de OTO-DIN 0,385 ohm / C sensor.
2 - Ik zal gebruik PIC16F877 MC

Mijn vraag is
1 - Heeft iemand weet een goed circuit om dit temprature sensor met de MC die het mogelijk maakt ontwerper gebruik te maken van het volledige scala van het spanningsbereik van de A2D embeded module in de PIC-MC (0 tot 5 volt te krijgen interface)
2 - Wanneer een lichaam kunnen helpen bij het verstrekken van mij met een PICC code voor PID-regeling met eigen melodie of een prime informatie over hoe te bouwen.

Bij voorbaat dank voor uw oprechte hulp.

Idealiter zou je kracht een constante stroom door de OTO-en meet de uitgangsspanning, die (na level shifting) zou betrekking hebben op de ADC-ingang bereik als bediende in uw doelgroep temperatuurbereik.Over zo'n klein temp bereik, echter zou dit vereisen een onaanvaardbaar grote stroom.

Zelfs bij lagere rtd stromen je wilt oppassen voor zelf-verwarming.Dus kunt u een stroom van kracht misschien 500ľA door het OTO voor zichzelf te verwarmen effecten en nog steeds een redelijke signaal-ruisverhouding.Gebruik een instrumentatie versterker met de spanning die ontstaat tussen de OTO als gevolg van de constante stroom excitatie meten.Deze i-versterker zal verwijderen van de common mode spanning en u kunt injecteren wat gecompenseerd moet je de i-uitgang van de versterker 0V bij 20 ° C. makenProgramma de i-versterker te krijgen, zodat deze uitgangen 0V bij 20 ° C en uitgangen uw ADC full scale ingangsspanning (5V?) Bij 40 ° C.

Ik stel voor dat, aangezien dit een life support systeem dat u twee verschillende thermometers voor redundantie.

hi lambtron
Bedankt voor uw idee
Ik wil vragen of je al een schema voor het hebben.Kan iemand mij helpen in de PID-code met zelf tune!Toegevoegd na 5 minuten:Hi winderig
Bedankt voor uw INTERSET.
Eigenlijk ontslag wordt toegepast via oververhit controle sensor (een andere sensor die de controller zal veroorzaken aan alram vuur en de kachel indien de temperatuur boven bepaalde grens sluiten)
Er is geen ontwerp veel problemen (nauwkeurigheid / percision) aboout deze sensor, omdat het gebruikt wordt om slechts een temperatuur zin.Ook zijn signaal conditionering circuit is heel eenvoudig

Nogmaals bedankt voor uw bijdrage

Haytham

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back