AVR of 8051

M

myid123456

Guest
hallo vrienden.
Ik moet het ontwerp van een raad voor de industrie.
Ik ben erg goed in 8051, maar ik hoorde dat de dosis niet werken goed in de industrie voorwaarden.
Ik heb ook gehoord dat AVR ucontrollers beter over lawaai imunity en werken goed in de industrie omstandigheden (lawaai, vochtigheid, temprature, trillingen).

Als u enige ervaring in een van hen in de industrie laat het me weten.

Thanks a lot.

AVR is een goede architectuur van een leverancier.8051 is veel ouder, maar wordt ondersteund door een groot aantal leveranciers.De snelste 8051-apparaten van Silicon Labs zijn veel sneller dan de snelste AVR8, de langzaamste 8051 apparaten zijn veel trager dan de traagste AVR8.Met andere woorden,
de prestaties met 8051 bestrijkt een enorm span terwijl AVR is veel smaller.
Met betrekking tot geluidshinder immuniteit en andere voorwaarden die u heeft vermeld, dat hangt veel meer af van een silicium en pakketten dan wel op een architectuur.Er zijn uitstekende 8051s in al die groeten en er zijn niet zo goed.
Mijn aanbeveling, als je echt zo veel ervaring met 8051, vindt u veel verschillende apparaten voor 8051 dan voor AVR.Als je begint iets nieuws en zijn bereid tot een compromis hier en daar, ik zou denken dat de AVR is het meer moderne (beter) architectuur.Als dat warrants overschakeling van 8051 aan AVR, dat is helemaal aan jou.

Bob

Ik ben het volledig eens met bobsanjose

Wat vind je van dit document?

http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc1292.pdf

In mijn ervaring een C-programma voor AVR altijd bezet meer bytes dat dezelfde programma voor 8051.Ik denk dat het document "AVR C-code Benchmarks" geen rekening wordt gehouden met de verschillende organisatie van de geheugen-code in 8051 (8 bits) en AVR (16 bits).Naar mijn mening zijn deze benchmarks vergelijken bytes van 8051 met de woorden (2 bytes) van de AVR te verwarren lezers opzettelijk.

svicent schreef:In mijn ervaring een C-programma voor AVR altijd bezet meer bytes dat dezelfde programma voor 8051.

Alle bovenstaande gevallen
maar laten veranderen de Slammer laatste zin
"De betere MCU is de MCU dat u kent en is perfect voor uw behoeften"

Ik heb 2 problemen met de AVR.
1.AVR heeft niet de juiste interruptvector. (Wanneer het gaat naar een andere ISR interupts worden gemaskeerd, en het biedt geen ondersteuning voor interrupt prioriteit zoals 8051)
2.Ik moet de interface veel geheugen (cy62256 en at29040) en Avr niet ondersteunt.bijvoorbeeld atmega32.

en ik heb een andere vraag.is het waar dat Siemens step5 plc heeft 8051 kern?

De nieuwe XMEGA familie Multilevel Interrupt Controller met hoge, gemiddelde en lage prioriteit te selecteren voor elke bron.De XMEGA heeft niet Maskable Interrupts (NMI).Sommige apparaten mogelijk maken gebruik te maken van externe SRAM of SDRAM geheugen.

kunt u gebruik maken van beide, maar u moet isoleren stroomaansluiting en IO pinnen uit een hi macht component.
in de buurt van grote AC / DC motoren zijn beter dat die je controller boord in een metalen verpakking en sluit metalen verpakking met GND.
dont vergat dat pullup weerstanden moeten laag dan 1K.
dont vrije RST pin.
dont vergeten mini condensatoren XTAL pinnen.
dont vergat weinig capacito (1uF - 10uF) periode VCC en GND in de buurt van MCU (zijn zeer belangrijk voor lawaai annuleren).
dont gebruik op lange Wiers voor verzenden van gegevens in TTL spanning niveaus.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back