avr controller

B

bhatt_tanmay

Guest
wat is de diffreence tussen avr en andere controllers?

Hrm ...Wel dat is een soort van een vraag die misschien allerlei antwoorden afhankelijk van de persoonlijke preferances.Het merendeel van de differances zijn gebaseerd op het gebruik van assembler code door processor arhitecture.Tweede differances zijn instructie per klokcyclus, sommige processoren zullen gebruiken meer klok cycli voor dezelfde operatie.AVR concludeert dat de meeste van hun instructies duurt slechts een klokcyclus.Als voor de 8051 is klok divider zo 8mhz zal 8e6 / 4 klok cycli.Waarschijnlijk nieuwere 8052 heeft dat probleem opgelost.

Nieuwer PIC hebben in systeem USB-controller, zodat kan worden aangesloten op pc of ander USB-HID-apparaten.Dat is een goede optie als u bouwen systeem voor pc-gebruik.Nou kun je goedkoop FT232 USB to UART chip en sluit deze aan op uC.Maar dat is nog een apparaat aan boord.

Persoonlijk, i like AVR het meest omdat ze worden ondersteund door gcc compiler en kan eenvoudig worden geprogrammeerd vanaf elke OS.

Uiteraard is dit slechts comparement van 8-bits proc van 3 meestal gebruikt uC arhitectures.Er is ook Motorola, TI, enz.

ScOe schreef:

Hrm ...
Wel dat is een soort van een vraag die misschien allerlei antwoorden afhankelijk van de persoonlijke preferances.
Het merendeel van de differances zijn gebaseerd op het gebruik van assembler code door processor arhitecture.
Tweede differances zijn instructie per klokcyclus, sommige processoren zullen gebruiken meer klok cycli voor dezelfde operatie.
AVR concludeert dat de meeste van hun instructies duurt slechts een klokcyclus.
Als voor de 8051 is klok divider zo 8mhz zal 8e6 / 4 klok cycli.
Waarschijnlijk nieuwere 8052 heeft dat probleem opgelost.Nieuwer PIC hebben in systeem USB-controller, zodat kan worden aangesloten op pc of ander USB-HID-apparaten.
Dat is een goede optie als u bouwen systeem voor pc-gebruik.
Nou kun je goedkoop FT232 USB to UART chip en sluit deze aan op uC.
Maar dat is nog een apparaat aan boord.Persoonlijk, i like AVR het meest omdat ze worden ondersteund door gcc compiler en kan eenvoudig worden geprogrammeerd vanaf elke OS.Uiteraard is dit slechts comparement van 8-bits proc van 3 meestal gebruikt uC arhitectures.
Er is ook Motorola, TI, enz.

ScOe schreef:Citaat:

Ik wil gebruik avr die u stelt mij om te beginnen?

Citaat:

Cant ik beginnen met een eenvoudige AVR met een eenvoudige envirnment op mijn bredth boad?

Beste Leden,
Ik wil mijn communiceert AVR met pc via USB.I hebben gehoord van de FT232 IC voor deze purpose.Can Kunt u mij alstublieft vertellen hoe om te communiceren?Wat zijn de wijzigingen die moeten worden aangebracht in de software? Wat zijn de bestanden worden toegevoegd?
Gelieve me raden .......

Razesh ...

@ sn_burki,

kunt u beginnen met atmega16 of atmega32.Probeer het gebruik van BSD parallelle poort porgrammer en AVRStudio voor assemblage, winAVR voor C. Maar als je weet waarom dan 8051 aan AVR?.Beter gaan voor sommige 16-bits of 32 bits-chips withhigher mogelijkheden.

FT232 is aangesloten op UART, dus het is hetzelfde als communiceren via standaard seriële.

Als we aannemen FT232 is aangesloten zoals aangegeven in de gegevensbladweergave, communicatie begint met het initialiseren van UART bus met standaard 8N1 en baudrate (zoals geschreven in ft232 gegevensblad).

Vervolgens moet u pc chauffeur (google voor ft232 bestuurder).Na dat ik denk dat de bestuurder zal initialiseren COM-poort voor de bijgevoegde USB-apparaat (uw raad).

Om te communiceren via de COM-poort te kunnen gebruiken moet je (in windows) CreateFile, WriteFile WINAPI.Op de AVR kant u ofwel zetten Lees functie in while lus of gebruik UART onderbreken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back